Proizvodnja biljaka u zaštićenom prostoru
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio Zacmikija 09. april 2014. Prijavi dokument
1. UVODNA RAZMATRANJA
Održivost poslovanja i izražena efektivnost i efikasnost poslovanja u današnjim uslovima predstavljaju osnovni cilj svih tržišno orijentisanih organizacionih sistema. U uslovima takve orijentacije, neophodno je implementirati i održavati sisteme koji sa svojim osnovnim principima i zahtjevima, samostalno ili u integrisanim modelima, doprinose poslovanju i unapređenju organizacionih performansi. Takva dva sistema su nesumljivo i marketing menadžment i sistem menadžmenta kvalitetom.
Većina istraživanja ukazuje na stvarne dobitke od implementacije ISO 9001, nasuprot onima koja govore da je cijena implementacije i održavanja QMS-a veća od prihoda koji se njime ostvaruju. Ovim stavovima se pridružuju i autori, koji dobiti od ISO 9001 vide uglavnom u dijelu upravljanja defektima. Takođe u dijelu i usluge i proizvodnje sa posebnim osvrtom na proizvodne parametre i značaj ISO 9001 za poboljšavanje u tom dijelu govori i istraživanje u kojem je sprovedena uporedna analiza sertifikovanih i nesertifikovanih organizacija. Zaključci govore o signifikantnom uticaju ISO 9001 na organizacione performanse. Za potrebe ovog rada u ovoj tački se ukazuje na značaj ISO 9001 za kompanijske performanse i protažira pristup značaja ISO 9001 za unapređenje performansi organizacije.
Razvoj marketinga i faktori koji su uticali na razvoj se mogu sagledati kroz sledeće elemente:
• povećanje obima i strukture ponude i tražnje,
• povećanje konkurencije
• povećanje broja novih i inoviranih proizvoda na tržištu
• specijalizacija u proizvodnji i trgovini
• diversifikacija biznisa preduzeća
• internacionalizacija proizvodnje radi otvaranja tržišta
• povećanje dohotka potrošača.
Iz faktora koji su definisani, može se zaključiti da je razvoj marketinga uglavnom uslovljen nekim rastom (proizvoda, usluga, obima, konkurencije i slično).
Ranije shvatanje marketinga je bilo vezano posebno za pojam prodaje. To je podrazumijevalo apsolutnu orijentaciju marketinga samo na funkciju prodaje i dobre reklame proizvoda. Medjutim, noviji pristup marketingu, postavlja marketing u funkciju ne samo prodaje, već i ostalih funkcija odnosno procesa u organizaciji, kao na primjer nabavke, planiranja i slično. Dakle, marketing dobija sistemski karakter, odnosno skup procesa koji prožima cijeli poslovni sistem. Kako je i dan od osnovnih principa sistema menadžmenta kvalitetom vezan upravo za sistemski pristup, to čini i osnovnu ideju ovoga rada, da se ukaže na značaj i ulogu marketinga kroz sistemsko djelovanje i njegovu vezu, podudarnost i mogućnost sinergijskog djelovanja sa sistemom menadžmenta kvalitetom posebno u dijelu marketing planiranja.
2. MARKETING MENADŽMENT-SISTEMSKI PRISTUP, MARKETING PLAN
Kako je već naglašeno, ranije shvatanje pojma marketing koje se izjednačavalo sa prodajom i reklamiranjem proizvoda, je u novim uslovima poslovanja napušteno. Danas se pojam, odnosno djelovanje marketinga veže za gotovo sve funkcije u organizaciji. Naime, podaci koji su vezani za prodaju i reklamiranje prozvoda se u značajnoj mjeri koriste i za definisanje, planiranje, praćenje i unapređenje ostalih funkcija u organizaciji. Pored procesa prodaje, marketing obuhvata procese nabavke, planiranja, proizvodnje i ostalo.
Jedan od posebno značajnih procesa u organizacijama koji ima istaknutu ulogu je i proces inovativnost i razvoj novog proizvoda. Mnoge ideje za nove proizvode dolaze od kupaca, menadžera prodaje, ostalih menadžera i istraživača. Dakle, tradicionalne funkcije marketinga i direktni odnos sa korisnikom u stvari su, u velikom broju slučajeva, osnovni pokretač razvoja i inovativnosti. Kada se govori o ovoj oblasti, onda treba imati u vidu sledećih pet oblika novih proizvoda i to:
• Modifikacije proizvoda koje su ‘nove i poboljšane’ i dovode, odnosno predstavljaju zamjenu za postojeće proizvode (na primjer nova Coca Cola).
• Proširenja linije proizvoda ili dodaci liniji (na primjer dodatak višnje Coca Cola-i),
• Proširenja marke ili pridavanje imena marke različitim kategorijama proizvoda (jedan od takvih proizvoda su Coca-Cola bomboni),
• Nove marke (poput Sergea, novog Coca-Cola napitka s okusom limuna), i
• Inovacije, potpuno novi proizvodi (npr. kada bi Coca-Cola uvela ‘piće u tableti’).
Ovaj proces i veza marketinga i razvoja proizvoda i inovativnosti, je posebno istaknuta iz razloga stalnog opredeljenja autora za iznalaženje mogućnosti i pravaca poboljšavanja
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.