Odlomak

Uvod

 

Veoma je bitno prepoznati, a zatim i utvrditi koji talenat dete poseduje da bi mogli da radimo na razvijanju njegovog talenta. prepoznati, a zatim i utvrditi koji talenat dete poseduje. Značajan korak u podsticanju razvoja darovitosti je njena indentifikacija.
Stucnjaci i analiticari smatraju da su se roditelji pokazali kao dobri procenitelji kada su u pitanju sposobnosti njihove dece i njihove ocene su dosta realne, tako da nesmemo zanemariti kada imamo pred sobom takav primer koji nam se ukazuje.Da li je to tako ili ne,sve je individualno i sve je stvar aspekta slučajnosti. Naša obaveza je da proveravamo i doprinosimo da takvo dete indentifikujemo i razvijemo njegovu darovitost u pravom smislu kako bi tu njegovu darovitost pretvorili u talenat i dali sansu da se dete ostvari u svojoj sposobnosti.
Darovitost kod dece obično primećuju roditelji,vaspitači kao i ljudi koji se nalaze u detetovom okruženju.Darovitost dete ispoljava kroz igru,pricu kao i kroz razlicite situacije. Roditelji i vaspitači primećuju da dete ima neke izražene sposobnosti. Neki roditelji primećuju nadarenost kod svog deteta ali ne preduzimaju konkretne mere ka njihovom utvrđivanju i razvoju,dok neki roditelju u saradnji sa vaspitačem rade na podsticanju razvoja detetovog talenta.Postoji i treća vrsta roditelja,to su roditelji koji se ne zadovoljavaju sopstvenim procenama darovitosti svoga deteta već traže pomoć stručnjaka.
Kada je reč o proceni darovitosti deteta, koju vrše sručnjaci, i u ovom procesu može doći do greške. Dešava se da neko dete bude indentifikovano kao nadareno a ono nije ili se darovito indentifikuje kao nenedareno. Oba slučaja mogu imati velike posledice . U prvom slučaju bi dete naislo na program koji je za njega pretezak, dok u drugom slučaju dolazi do propusta i ne uključivanje darovitog deteta u program koji bi doprineo njegovom razvoju.
Od roditelja i vaspitača se zahteva da pruže svu podršku takvom detetu i rade na podstcanju i razviju takvog deteta.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Obrazovanje

Više u Pedagogija

Više u Psihologija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari