Aktivna i pasivna bezbednost vozila u sistemu bezbednosti saobraćaja
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Obrazovanje, Psihologija
Objavio sekula998 24. avgust 2013. Prijavi dokument
UVOD
Postoji mnogo mitova o izuzetno posebnim osobama, a ta se posebnost povezivala s natprirodnim silama ili s ludošću. J. W. Goethe je govorio o poetama kao o jednostavnoj božanskoj deci. Reč „božansko” vrlo često se davala umetnicima, a Aristotel je isticao da ne postoji genijalnost bez ludosti. B. Pascal naglašavao je da genijalnost graniči s ludošću, a ludost je toliko raširena među genijalnim ljudima da čovek „zdrava razuma” postaje upravo nenormalan među genijalcima. Dakle, različiti su stavovi o darovitoj i kreativnoj deci, te ti pojmovi još uvek egzistiraju u stereotipima kao što su: biti nadaren znači biti čudan, socijalno neadekvatan, loše adaptiran. Takve stavove neretko ne možemo izbeći ni u školama.
Darovito dete je dete koje ima iznadprosečne sposobnosti i specifične osobine ličnosti. Važnu ulogu u rastu i razvoju darovite dece imaju roditelji, odnosno porodica darovitog deteta. Različito od nekih shvatanja, darovita deca mogu biti rođena u svim porodicama, bez obzira na nivo obrazovanja roditelja, socioekonomski status, (ne)nadarenost roditelja i slično. Ističe se potreba da roditelji pruže poticajno, stimulativno, obogaćeno okruženje svome detetu kako bi razvilo svoje potencijale, ali i pozitivne osobine ličnost, sliku o sebi, samopoštovanje. Darovito dete ima specifične karakteristike i osobine i zbog toga delovanje roditelja može biti izuzetno teško i zahtevno.
Ozbiljan problem u vezi s darovitima jeste kako ih prepoznati, kako raditi sa njima u porodici, odnosno, kakav roditelj radi sa (darovitom) decom. Logično je da nadaren roditelj može prepoznati i podsticati darovito dete, kao i obratno, nenadaren roditelj ne može prepoznati darovito dete. Osim toga, „šablonizirani roditelj“ ne uspeva kreirati „individualizirano-nadareni obrazovno-didaktički pristup“ koji bi zadovoljio i potencirao razvoj otkrivenih i latentnih potencijala darovitog deteta.
Opravdano je upitati se zašto mnoga darovita deca ne uspevaju razviti svoje potencijale? Odgovore je moguće potražiti u činjenici da ne postoji dovoljna briga ne samo u porodici, nego i u školi koju možemo smatrati izvorom nedovoljne brige i nasilja nad decom, gušenja slobode, sigurnosti i prava na posebnost. Emocionalna neosetljivost i izostanak tolerancije, autoritarna praksa, te niz kazni, vidljivih ili nevidljivih, koje se u porodici i školi primenjuju važni su razlozi zašto se brojna deca osećaju loše, pokazuju strah od roditelja i učitelja. S pravom možemo reći da su mnoge porodice ili škole „opasne“ upravo s obzirom na posledice koje nastaju usled emocionalne neosetljivosti za različite probleme i potrebe (darovite) dece.
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio Milana97 26. februar 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.