Sličnosti i razlike između menice i čeka
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio Tanja Kljuckovski 20. novembar 2012. Prijavi dokument
Razvoj pristupa u definisanju marketinga i definisanje marketinga
Kroz predmetni pristup izčavamo marketing proizvodnih dobara, potrošnih dobara, usluga itd. Kroz institucionalni pristup izučavamo industrijski marketing, trgovinski marketing, uslužni idr. Kod funkcionalnog pristupa marketing se obavlja kroz izučavanje poslovnih aktivnosti. Kod upravljačkog pristupa izučavanje marketinga ima za cilj unapredjenje procesa upravljanja. Društvenim upravljanjem je došlo do razvoja strategijskog pristupa. Zatim imamo društveni pristup, globalni pristup… Definicija: Marketing kao naučna disciplina bavi se izučavanjem svih aktivnosti, radnji i postupaka od kojih zavisi efektivnost i efikasnost razmene, odnosno stabilnost privrednog sistema nacionalne ekonomije i opšte blagostnje i kultura života društvene zajednice.
Međuzavisnost dimenzija marketinga
Marketing, tržište i proces razmene
Marketing je proces kojim se kreira i omogućava razmena. Da bi se ostvarila razmena neophodno je da:
Složenost procesa upravljanja marketingom
Upravljanje marketingom (marketing aktivnostima) je proces iniciranja, sprovodjenja i usmeravanja aktivnosti marketinga, sa ciljem zadovoljenja potreba potrošača, privrede i društva na dugi rok i sticanje dobiti. Upravljanjem marketing aktivnostima kompanija kreira, sprovodi, održava i povećava efikasnu razmenu i odnose u razmeni na ciljnim tržištima.
Upravljanjem marketingom kompanija odgovara na sledeća ključna pitanja:
Zadatak upravljanja marketingom – upravljanje tražnjom
Zadatak upravljanja marketingom je uticaj na visinu, terminiranje i sadržaj tražnje, kako bi kompanija na najbolji mogući način odgovorila svojom ponudom na iskazane potrebe potrošača. Stoga se kaže da je upravljanje marketingom jednako upravljanju tražnjom, odnosno upravljenju koristima koje potrošači imaju od izbora kompanijske ponude. Upravljanje marketingom upravlja poslojećom i budućom tražnjom. Upravljanje budućom tražnjom se obavlja kroz anticipiranje potreba potrošača i ˝budjenje˝ njihovih želja za proizvodima o kojima ˝nisu ni sanjali da postoje˝.
Razlikujemo tri nivoa marketing kompetentnosti u upravljanju marketingom:
Zadatak marketinga u upravljanju tražnjom determinisan je stanjem u kojem se tražnja nalazi. A tražnja može biti negativna, nepostojeća, latentna, opadajuća, neujednačena, puna, prekomerna i štetna. Da bi se efikasno upravljalo tražnjom treba je:
Instrumenti marketing miksa i pristup u njihovom kombinovanju
Instrumenti marketing miksa su:
Svaki instrument u medjuodnosu sa drugim instrumentima marketinga treba da rezultira optimalnim odnosom. Optimalan je odnos instrumenata marketinga kada su uticaji jednog instrumenta na drugi ili na ostale pozitivni i stimulativni u pogledu ispoljavanja njigove korisnosti u optimalnoj kombinaciji.
Kombinovanje instrumenata marketinga se ostvaruje kroz tri faze:
Suština proizvodne i prodajne poslovne koncepcije
Tržišna (marketing) koncepcija polazi od pretpostavke da će potrošači favorizovati samo one proizvode koji su produkt njihovih prethodno istraženih želja i potreba, i koji su uspešniji u odnosu na konkurentske proizvode. Proizvodna koncepcija je poslovna orijentacija primenjiva na tržištima na kojima je evidentan problem snabdevanja potrošača egzistencijalnim proizvodima. Kompanije koje primenjuju proizvodnu koncepciju polaze od pretpostavke da će potrošači favorizovati proizvode koji su im ponudjeni i koji im stoje na raspolaganju po niskim cenama. U poslovnoj koncepciji orijentisanoj na proizvod polazei se od pretpostavke da će potrošači favorizovati proizvode koji nude najveći kvalitet medju ponudjenim.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio roska1 24. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.