Liderstvo
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio studenti.rs 25. april 2016. Prijavi dokument
UVOD
Do nedavno, usluţne organizacije su zaostajale po primeni marketinga u odnosu na
proizvodne organizacije. Mnogi usluţni poslovi su mali (popravka obuće, berbernice) i zato ne
koriste formalne marketing tehnike. Takođe, postoje i profesionalni usluţni poslovi (pravni i
računovodstveni) u kojima je upotreba marketinga ranije smatrana neprofesionalizmom. Ostali
usluţni poslovi (fakulteti, bolnice) su imali tako veliku traţnju i malu konkurenciju da, do
nedavno, nisu imali nikakvu potrebu za marketingom. Međutim, desile su se promjene. A u
skladu s tim, potrebno je definisanje i primena marketing strategija u usluţnim organizacijama.
Marketing program se u osnovi razvija na isti način u svim organizacijama, bez obzira da li se
one bave proizvodima ili uslugama, da li su profitno ili neprofitno orijentisane. Prvo, organizacije
identifikuju i analiziraju ciljna trţišta. Zatim, utvrđuju i razvijaju marketing miks strategije, da bi
osvojile ta trţišta i ostvarile marketing ciljeve organizacija. Kontinualno (u svim etapama)
sprovode se marketing istraţivanja kao pomoć u odlučivanju. Ipak, karakteristike usluga često
čine razvoj marketing programa različitim.
4
1 MARKETING MIKS USLUŽNIH ORGANIZACIJA
Nova i stalno pojačavana konkurencija u ekonomiji pruţanja usluga zahtjeva dobro
poznavanje usluţnog procesa i faktora koji su od presudnog uticaja na kvalitet i spretnost kod
rada usluţnih kompanija. Glavna snaga u ovoj orijentaciji je usmerena na načine kojima se moţe
pre svega unaprijediti kontinuirana isporuka kvalitetne usluge. Pokazalo se da je za unapređenje u
kontinuiranoj isporuci kvalitetne usluge veoma potrebno posebnu paţnju posvjetiti ljudima koji
se javljaju kao ključni faktor u okviru svojevrsnog marketinškog miksa odnosno, zaposlenom
osoblju i potrošačima.
Poslovalje ni jednog preduzeća ne moţe se zamisliti bez odgovarajućih proizvodnih resursa, a
ljudi, sa svim svojim sposobnostima, predstavljaju jedan od tih resursa koji se nazivaju ljudski
resurs. Pod ljudskim resursima se podrazumeva ukupan duhovni i fizički potencijal zaposlenog,
kako skriveni tako i korišćeni potencijal. Osnovu tretiranja ljudi kao resursa čini teţnja da se ovaj
potencijal izjednači u tretmanu sa ostalim poslovnim resursima preduzeća, kako u pogledu
troškova, tako i u pogledu njegove funkcionalne veze sa procesom rada.
Kompetentnost svih zaposlenih je zadovoljstvo potrošača. Kvalitet u svim segmentima rada,
timski rad, prihvatanje ljudi kao najvrjednijeg resursa, ulaganje u znanje na svim nivoima, su
temelj na kome zasnivaju svoje poslovanje sve uspešne svetske kompanije.
Proizvod je osnovni instrument marketing miksa u organizacijama koje se bave proizvodnjom
proizvoda. Usluga je osnovni instrument marketing miksa u usluţnim organizacijama. Dakle,
instrumenti marketing miksa usluga su: usluga, cijena, distribucija i promocija. Prethodno
razmatrane karakteristike usluga predstavljaju značajne izazove pri planiranju usluga. Kao i kod
proizvoda, i kod usluga je potrebno doneti odluke u pogledu miksa usluga, linija usluga kvaliteta,
marke, ali ne u pogledu pakovanja i etiketiranja. Nove usluge su vaţne za usluţne organizacije,
isto kao i novi proizvodi za organizacije koje se bave proizvodnjom proizvoda. U velikoj mjeri,
elementi strategije novog proizvoda i proizvoda (razmatrani u prethodne dve glave) odgovaraju i
strategiji nove usluge i usluge.
Tradicionalni marketing pristup 4P uspješno se primjenjuje za proizvode, ali su potrebni
dodatni elementi za usluge. Booms i Bitner (Kotler, 2000) su predloţili tri dodatna elementa za
marketing usluge: 1. ljudi, 2. fizički dokazi i 3. proces. Pošto većinu usluga sprovode ljudi,
selekcija, obuka i motivacija zaposlenih mogu da utiču na velike razlike u zadovoljstvu
potrošača. Bilo bi idealno kada bi zaposleni bili sposobni, brinuli se, brzo reagovali, iskazivali
inicijativu, bili u stanju da reše problem i imali dobru volju. Organizacije takođe pokušavaju da
prikaţu kvalitet svojih usluga kroz fizičke dokaze i prezentacije. Hotel će razviti određeni imidţ i
stil ponašanja prema potrošačima, tako da sprovodi zahtjeve potrošača, bez obzira da li se radi o
čistoći, brzini, ili nekoj drugoj koristi. Konačno, usluţne organizacije mogu birati između
različitih procesa za isporuku usluga. Tako, na primjer, postoje različiti oblici restorana, kao što
su: bifei, ekspres, fast-food restorani itd.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.