Ispitivanje karakteristika tkanina za specijalne namjene
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio studenti.rs 07. avgust 2015. Prijavi dokument
Pojam i sadržaj: Sadržaj menadžmenta medija je medijska organizacija, kao vrlo specifični društveni (pod)sistem koja se javlja u nekoliko različitih institucionalnih oblika, najčešće kao medijsko preduzeće. Ovladavanje procesom menadžmenta u medijskim preduzećima podrazumeva prepoznavanje njihovih specifičnosti, medijske determisanosti, društvenih uslova za osnivanje organizacione strukture, izvora finansiranja, mogućih načina međusobnog povezivanja i društvenih funkcija. Menadžment medija mora u svom ishodišnom delu sadržati: menadžment u izdavačkim preduzećima, menadžment u novinskim preduzećima, menadžment u informativnim agencijama, menadžment u filmskim (produkcionim i distribucionim) preduzećima, menadžment u radijskim preduzećima, menadžment u televizijskim preduzećima, menadžment u preduzećima za Internet provajding i , konačno, imajući u vidu savremene procese u medijsko polju – menadžment u medijskim konglometrima.
Naučni okvir: Naučni okvir čine nauke koje je izlučila naučno-trehnološka revolucija sredinom XX veka: kibernetika i komunikologija. Reč je o interdisciplinarnim naukama, koje rezultatima svojih istraživanja u potpunosti pokrivaju skicirani sadržaj nastavne discipline menadžmenta medija, tj. na naučnim saznanjima zasnovan proces menadžmenta u medijskim preduzećima kao njen predmet izučavanja. Kibernetika: čime se upravlja, koji su kriterijumi upravljanja i kako se upravljanje može reolizovati. Komunikologija: fenomen masovnog kao javnog komuniciranja, funkcionisanje medija u društvenom kontekstu, društvene organizacije/medijska preduzeća, zahvaljujući kojima je masovno, tj. javno komuniciranje uopšte moguće.
2. Medijska organizacija u masovnom komuniciranju
Iz ugla menadžmenta medija najznačajnina karakteristika masovnog komuniciranja jeste da je ono nužno medijski posredovano komuniciranje. Ona je započeta profilisanjem specifičnih organizacija u društvenoj podeli rada. Reč je o medijskim organizacijama, koje su specijalizovane za selekciju, obradu i šrenje identičnih sadržaja medijima masovnog komuniciranja do svih ili ogromne većine građana u određenom socijetetu. Sadržaj masovnog komuniciranja, poruke koje se posreduju medijima masovnog komuniciranja, u savremenom društvenom uslovima nisu i ne mogu biti delo jednog komunikatora, nego su uvek rezultat organizovanog rada grupne profesionalnih komunikatora, suštinski zavisni od ekspesivnih mogućnosti određenog medija, tipa medijske organizacije i njene pozicioniranosti u medijskom sistemu u celini socijalnog sistema.
3. Modeli medijskih organizacija
U praksi masovnog komuniciranja empirijski su izolovani i teorijski objašnjena četiri bitno različita modela medijskih organizacija:
I. Partijsko-državni model – karakterističan je za društva sa jednopartijskim političkim sistemom i nestabilne socijalne zajednice u kojima se dešavaju složene i duboke društvene promene. U njemu su svi mehanizmi uticaja (upravljanje, finansiranje, uređivačka politika) u rukama države, i cilj je neposredna i potpuna kontrola medijskih sadržaja. Mada se u njihovom nazivu, često, sugeriše da služe javnom interesu, u praksi takve organizacije u javnom komuniciranju artikulišu i štite političke interese vladajuće nomenklature. Zakonska institucionalizacija ovog modela izražena je u formi državnog ili javnog preduzeća.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio dragan 28. jun 2023.
Objavio mvadapt 28. jun 2023.
Objavio nikola987sd 11. maj 2023.
Komentari
You must be logged in to post a comment.