Liderstvo
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio Dripac 28. maj 2014. Prijavi dokument
1. UVOD
Svet u oblasti proizvodnje, tehnologije, organizacije i upravljanja poslednjih decenija preživljava duboke promene. Savremeno poslovanje donosi nova pravila, nove metode, nove ljude. Stalne promene u okruženju, ekonomskom, pravnom, političkom, a naročito inovacije u oblasti tehnologije proizvoda i procesa i informacionih tehnologija, uslovile su potrebu prilagođavanja svih delova i funkcija organizacije dinamici promena. Vrlo bitan faktor u ovim promenama čini izgradnja konkurentskih prednosti od kojih, u poslednje vreme, najveću važnost ima kvalitet. Zbog toga se u poslednje vreme u kompanijama sve više koristi koncept ˝Totalnog upravljanja kvalitetom˝ (eng. Total Quality Menagement- TQM). Ovaj koncept doprinosi atmosferi u kojoj će zaposleni da uživaju u promenama ali i da budu nosioci takvih promena.
2. TOTALNO UPRAVLJANJE KVALITETOM (TQM)
Da bi se uopšte i počelo govoriti o ovoj temi neophodno je pre svega definisati pojam kvaliteta. U literaturi možemo pronaći mnogobrojne definicije kvaliteta. Tako, John Stewart, konsultant kompanije McKinsey, piše: “ Ne postoji jedinstvena definicija kvaliteta…Kvalitet je osećanje da je nešto bolje od nečeg drugog. On se menja tokom ljudskog života, menja se i od jedne generacije do druge, a uveliko zavisi i od mnogobrojnih aspekata ljudske aktivnosti”. Međutim, većina definicija se može svesti na dve verzije:
1. Interni pogled na kvalitet- kvalitet se meri internim zahtevima postavljenim u unapred utvrđenim specifikacijama.
2. Eksterno poimanje kvaliteta- ovo poimanje je bazirano na potrošačevom stavu.
Total Quality Management je filozofija, set alata i procesa čiji output-i donose potrošačku satisfakciju i kontinuirano unapređivanje. Svi članovi totalnog kvaliteta organizacije nastoje da unaprede poslovanje kroz participaciju svih članova u rešavanju problema u svim delovima organizacije. *2 Nosioci koncepta TQM-a u preduzeću su svi zaposleni. Svi zaposleni snose odgovornost za dostizanje standarda kvaliteta. Prema ovom konceptu se ukidaju formalni sistemi kontrole. Preduzeća treniraju svoje radnike, a posle njima poveravaju uključivanje kvaliteta u sve što rade. Dakle, fokus TQM-a je na porastu kvaliteta angažovanjem svih u preduzeću i sve operacije u preduzeću su usmerene ka ostvarenju tog cilja. Uvođenjem koncepta ˝Totalnog upravljanja kvalitetom˝ se postiže:
To znači da:
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.