Izazovi u poslovanju javnog preduzeća sa specifičnom djelatnošću na konkretnom primjeru D.O.O ,,POGREBNE USLUGE” – Podgorica
Objavio ivanavekic 14. oktobar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio gggfddx 01. jul 2013. Prijavi dokument
UVOD
Reč Menadžment potiče od engleske reči management koja vodi koren od francusko-engleske reči ménage što u izvornom značenju ima smisao – biti sposoban (kadar) učiniti nešto, upravljati nečim, u smislu vođenja domaćinstva, te je najbolje prevesti kao upravljanje ili rukovođenje.
Menadžment svakako nije pojam koji se pojavio u novije vreme ( razvoj pojma menadžment vezuje se za 17 i 18 vek), mada je u novije vreme veoma dobio na značaju razvojem privrednih subjekata a zahvaljujući potrebi da se „uvede red“ u njihovo poslovanje zarad povećanja produktivnosti i maksimizacije dobiti. Naime, menadžment bi trebalo shvatiti kao proces koji objedinjuje niz funkcija/faza koje kao takve egzistiraju u jednoj organizaciji od početka do kraja proizvodnog ciklusa i to:
1. Fazu planiranja
Kao funkcija menadžmenta, planiranje uključuje definisanje ciljeva i načina uz utvrđivanje potrebnih sredstava za njihovo ostvarivanje. Kao polazna funkcija menadžmenta, proces planiranja se može posmatrati na osnovu sledećih faza:
1. definisanje ciljeva (na svim nivoima preduzeća),
2. procena realne pozicije preduzeća u internom i eksternom okruženju,
3. prognoziranje kretanja u budućnosti,
4. definisanje metodologije izrade i sama izrada planova,
5. sprovođenje planova uz ostvarivanje rezultata poslovanja u skladu sa planiranim veličinama.
Planiranje je povezano sa ostalim menadžerskim funkcijama, a posebno sa funkcijom kontrole. Bilo kakav pokušaj kontrole bez plana besmislen je i nerealan kao i obrnuto.
2. Fazu organizovanja
Da bi se planirani ciljevi kompanije ostvarili, potrebno je odrediti uloge koje će pojedini delovi ili članovi organizacije obavljati – što predstavlja zadatak funkcije organizovanja. Ona delegira poslove, aktivnosti i uloge pojedinim organizacionim jedinicama, menadžerima i zaposlenima i obezbeđuje njihovu koordinaciju u procesu poslovanja. Osnovni zadatak funkcije organizovanja jeste „određivanje uloga ljudima koji rade zajedno“, odnosno uspostavljanje odgovarajuće strukture uloga za zaposlene u organizaciji.
3. Fazu vođenja
Vođenje predstavlja stalnu funkciju i „najvažniji aspekt“ menadžmenta.
Voditi znači uticati na ljude kako bi doprineli uspehu organizacije i grupnim ciljevima. Za razliku od vođenja koje je vezano za menadžere, sve ostale funkcije menadžmenta se profesionalno obavljaju, u odgovarajućim organizacionim jedinicama preduzeća.
Kao jedna od funkcija menadžmenta, vođenje obuhvata veći broj aktivnosti usmerenih na interakciju između menadžera i saradnika. Suština vođenja je sposobnost vođe da utiče na ljude (saradnike), kako bi oni svojim radom i akcijama doprineli ostvarivanju zajedničkih ciljeva.
Objavio ivanavekic 14. oktobar 2024.
Objavio ivanavekic 14. oktobar 2024.
Objavio tatjana.p 18. septembar 2024.
Objavio maricamacapavlovic 07. oktobar 2024.
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Objavio pavle.najdenov 23. septembar 2024.
Objavio ivanavekic 14. oktobar 2024.
Objavio ivanavekic 14. oktobar 2024.
Objavio slobce 14. oktobar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.