Stečaj
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Andrej1996 30. maj 2013. Prijavi dokument
1. POJAM UGOVORA O PRODAJI.
Ugovor o prodaji u medjunarodnom poslovanju, predstavlja osnovni instrument kojim se regulisu odnosi povodom razmene roba i novca izmedju subjekata razlicite nacionalnosti.
U ekonomskom smislu ovaj ugovor predstavlja pravni posao u okviru koga se vrsi razmena robe za novac, i normativno je uredjen i stavlja pod zastitu drzave pomenutu razmenu robe i novca. Istovremeno vrsi se i razme¬na vlasnickih prava na robi, koja prelaze sa prodavca na kupca.
Zavisno od vrste roba koje su predmet ugovora moguce je izvrsiti razlicite klasifikacije ove vrste ugovora i uocava se osnovna podela na prodaju pokretnih stvari i prodaju nepokretnih stvari. Ovde je rec o objek¬tivnom kriterijumu kod utvrdjivanja vrste ugovora. Moguce je izvrsiti podelu ovih ugovora i prema subjektivnom kriterijumu zavisno od subjekata koji ucestvuju u njegovom zakljucivanju i izvrsenju pa saglasno tome razlikuje¬mo podelu ugovora na gradjansko-pravne ugovore, ugovore domaceg poslovnog prava i konacno ugovore o prodaji medjunarodnog poslovnog prava
Uocava se da postoji razlika izmedju ugovora o prodaji domaceg poslovnog prava i medjunarodnog poslovnog prava polazeci pre svega od subjekata ugovora i njegovih objekata odnosno prava i obaveza koji iz njega proisticu. U nacinu odredjivanja i izbora elemenata inostranosti kod ugovora o medjunarodnoj prodaji formirale su se tri koncepcije: subjektivna, objek¬tivna i mesovita. Prema subjektivnoj teoriji ugovor o prodaji je medjunarodni ako u trenutku zakljucenja ugovora stranke pripadaju razlicitim pravnim siste¬mima. Prema objektivnoj teoriji medjunarodni karakter posla je uslovljen cinjenicom da li u zakljucenju ili izvrsenju ugovora postoji “dodir teritorija pod raznim suverenitetima”.m Mesovita teorija polazi od jednog kriterijuma – najcesce subjektivnog kao dominantnog a njegove negativne posledice se koriguju primenom drugih kriterijuma.
2. IZVORI PRAVA KOJIM SE REGULISE UGOVOR O PRODAJI.
Ugovor o prodaji u medjunarodnom poslovnom pravu crpi razlicite izvore pravnog regulisanja koji se mogu podeliti na: medjunarodne, izvore domaceg poslov¬nog prava, sopstvene izvore medjunarodnog poslovnog prava.
Osnovni pravni okvir-za reguliranje prodaje u medjunarodnom poslo¬vanju postavlja medjunarodno javno pravo. Kada je rec o ovom izvoru pravnog regulisanja prodaje u medjunarodnim odnosima na prvom mestu je Konvencija o pravu koja se primenjuje na prelaz svojine u slucaju medjuna¬rodne prodaje telesnih pokretnih stvari. Ovom Konvencijom regulisana su nekolika pitanja znacajna za uredjivanje odnosa prilikom prodaje i to: momenat do kada prodavac ima pravo na plodove prodate stvari; trenutak do koga prodavac snosi rizike prilikom prodate stvari; momenat do koga prodavac ima pravo zahtevati naknadu stete koju je pretrpela stvar; i vređnost klauzule o rezerviranju prava vlasnistva u korist prodavca. Drugi akt znacajan za uredjivanje ovih odnosa je Konvencija o nadleznosti ugovorenog suda u slucaju medjunarodne prodaje telesnih pokretnih stvari.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Kalina 18. april 2024.
Objavio NinaPremovic123 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.