Upravljanje činioca bezbjednosti u drumskom saobraćaju
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Umetnost/Dizajn
Objavio pavle91 17. mart 2015. Prijavi dokument
Uvod
U pozorištu se najbolje oseća moć tih genijalnih ostvatrenih doživljanja: kao da smo vinuti u neki nov prostor; svi utisci se prepliću; najjači pomaže najslabijem; oduševljenje narasta i reširuje se; izbija na trenutke; zatim se tišina i pažnja udvostruluju; tako da se u tom mnoštvu gledala, tih glumaca koji odlaze i dolaze, u celom tom aparatu, u svim tim smilima, čni da postoji samo jedna jednia misao i tek jedan čovek koji govori jednom drugom čoveku.
Alfred de Musset, franucki pesnik i dramatičar
„Pozorište je u modernom građanskom životu u kojem se, zahvaljujući religiji, zakonima, moralnosti, običajima, navici, stidljivosti i tako dalje, sputava veoma tesnim granicama značajna i u neku ruku neobična ustanova.“
„U sva vremena se pozorište emancipovalo čim je to samo moglo, a njegova sloboda ili drskost nikada nisu bile dugotrajne. Ono ima tri glavna protivnika koji se uvek trude da ga sputaju: policiju, religiju i ukus pročišćen višim moralnim gledištima.“
Johan Volfgang Gete, kompozitor
“Oni koji dolaze na naše predstave su ljudi koji imaju novca da plate kartu, a mi dolazimo iz krajeva gde govorimo o ljudima koji ne samo da nemaju novca da plate karte već nemaju ni hleba. Zato je logično da često izgleda da je naš diskurs agresivan, ali ja verujem da on u sebi nosi i neku nadu. Na margini institucionalnih pozorišta koje finansira država moraju postojati pozorišta otpora koja imaju šta reći.”
Rodgrigo Garcia, dramaturg
1. Pozorište i likovne predstave
Čuveni Aristotel je u svom delu “Poetika” napisao da se pozorište razvilo iz peana, svečanih pesama u slavu boga Dionisa. Takmičenja u tragedijama organizovana su na festivalu u gradu Dionisija, a svaki pisac imao je patrona i pisao je tetralogiju: tri tragedije i satirsku igru.
Pisac je tada bio sve: režiser, kompozitor, koreograf… Tetralogije su bivale izvođene u otvorenom teatru i na njima su učestvovali samo muškarci, koji nisu glumili, već su samo predstavljali sami sebe, a pratio ih je hor koji je pevao i recitovao u slavu grčkih heroja. I glumci i članovi hora nosili su velike šarene maske ali i glomaznu i upadljivu odeću.
Prvi poznati pravi glumac i teoretičar bio je Teospid i on je izvršio pravu pozorišnu revoluciju. Davne 534. godine pre nove ere uveo je sistem u kome je glumac, protagonista glumio sve uloge. Dramski pisac Eshil, uveo je drugog glumca (antagonistu), a Sofokle trećeg glumca. Jako mali broj pozorišnih dela sačuvan je iz ove epohe.
Likovna umetnost predstvlja verovatno najstariji oblik čovekove umetnosti, ako izuzmemo ritualnost. O likovnoj umetnosti se govori već nekoliko hiljada godina. Postoji veliko broj stilova, perioda i likovni jezik koji sve to uokviruje.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio naca0111111 15. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio madmax74 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.