Odlomak

Са аспекта безбједности саобраћаја, уређај за заустављање је један од најважнијих уређаја на возилу. Задатак уређаја за заустављање је веома комплексан, а да би се такви захтјеви испунили, на возило се уграђује кочиони систем. Основни услови које кочиони систем треба у односу на безбједност саобраћаја да испуни јесу да не угрози стабилност возила и управљивост возила при кочењу. Од настанка првих запрежних возила било је потребно да се та иста возила и зауставе. Првобитно је то био блок дрвета, затим како су се развијала возила развијао се и кочиони систем, па су настале добош кочнице, па диск кочнице, а данас су најчешћи кочиони системи са АБС – ом. Задатак уређаја за заустављање је веома комплексан, а да се такви захтеви испуне, на возилу се уграђују кочиони системи:

  • Радна кочница,
  • Помоћна кочница и
  • Паркирна кочница

Возач, руком или ногом дјелује на команду и на тај начин се реализује кочење. Активирањем система за кочење настаје трење између покретних и непокретних елемената кочнице. Кинетичка енергија возила се претвара у топлотну енергију, која се ослобађа због радне силе трења непокретних и покретних елемента изврсног механизма кочнице. Остварени момент кочења зависи од ангажованог момента силе приањања између пнеуматика и подлоге. Ангажована вриједност силе пријањања зависи од стања пнеуматика, карактеристике подлоге, влажности подлоге, брзине кретања и друго.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Maturski Radovi

Više u Saobraćaj

Komentari

Click to access the login or register cheese