Odlomak

Korisnici gradske mreže veoma često se susreću sa signalisanom raskrsnicom,
individualnom ili onom koja je deo nekog kompleksnog sistema upravljanja
saobraćajem. Pravila ponašanja na signalisanoj raskrsnici su svakom korisniku mreže
poznata. Poštovanje odavno definisanih pravila ponašanja na signalisanoj raskrsnici
obezbeđuje njeno pravilno funkcionisanje. Nepoštovanje pravila ponašanja povlači
mogućnost ugrožavanja života ostalih učesnika u saobraćaju. Postojanje signalisane
raskrsnice na mreži ne znači da je na najbolji način sprovedeno vođenje tokova preko
nje. Ne često smo u situaciji da sebi postavljamo pitanje zbog čega ja na tom mestu
signalisana raskrsnica i zbog čega toliko dugo čekana na promenu signalnog pojma i
dobijanja prava prolaza. Kriterijumi uvođenja svetlosnih signala su poznati i grubo se
mogu svrstavati u 5 osnovnih grupa:
1. Kriterijumi protoka. Osnovni kriterijum je obim saobraćaja ili pešaka u
određenom periodu vremena (ili vremenski gubici vozila na sporednom prilazu),
2. Kriterijumi prioriteta (prioritet vozila JMMP-a, vozila posebne namene)
3. Kriterijum saobraćajnih nezgoda (“humani kriterijum”). Učestanosti i vrsta
saobraćajnih nezgoda na posmatranoj raskrsnici mogu prema ovom kriterijumu
u datom momentu zahtevati uvođenje svetlosnih signala,
4. Režimski kriterijumi. Kod ove grupe ne postoje uvek jasno izraženi kvantifikatori.
Potreba za uvođenje signalisane raskrsnice se javlja ili usled određene promene
režima ili zbog uvođenja koordinisanog vođenja tokova na potezu na kome se
nalazi i posmatrana raskrsnica, ili kontrole pristupa
5. Kombinovani kriterijumi.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 57 stranica
  • regulijanje i upravljanje saobraćajnim tokovima /
  • Školska godina: 2024
  • Skripte, Saobraćaj
  • Srbija,  Kraljevo,  Visoka tehnička škola strukovnih studija iz Uroševca sa privremenim sedištem u Leposaviću  

Više u Saobraćaj

Više u Skripte

Komentari