Strategija i taktika obrtne imovine
Obrtna imovina predstavlja imovinu kojom raspolaže poduzeće, a koja traje manje od jedne godine i u proizvodnom procesu menja svoj oblik te se posle završenog ciklusa ponovno pojavljuje u prvobitnom obliku, prelazi iz jedne poslovne faze u drugu, iz jednog pojavnog oblika u drugi.
Poduzeća nabavljaju brojne materijale koji se troše radi proizvodnje proizvoda ili usluga.
Ovi se materijali u procesu obavljanja proizvodnje odjednom utroše, a prodajom se naplaćuje i vrednost utrošenih materijala.
Tako dobijena novčana sredstva služe za ponovnu nabavku materijala koji se obrnu u kraćem vremenskom periodu i ostvare više kružnih kretanja tokom jedne godine pa se iz toga razloga i nazivaju obrtnim sredstvima.
Za obrtna sredstva karakteristično je da su to materijalne vrednosti koje se troše u proizvodnji, tako da se njihova supstanca i vrednost jednokratnom upotrebom potpuno prenosi na novi proizvod i pri tome se menja njihov prvobitni oblik.
Najvažnija podela obrtnih sredstava je podela prema njihovim:
1. pojavnim oblicima;
2. ekonomskom sadržaju;
3. fazama ciklusa obrtaja i
4. načinu njihovog pribavljanja.
2. POJAVNI OBLICI OBRTNIH SREDSTAVA
a) Novčani oblik- novac je početni i završni oblik obrtnih sredstava. Knjigovodstvo ne poznaje ova dva oblika novca, već raspolaže podacima o ukupnom novcu.
b) Naturalni oblik:
1. Sirovina i materijal- vrednosti koje se u procesu proizvodnje transformišu u proizvode nove upotrebne vrednosti;
2. Poluproizvodi- otpočeta a nezavršena proizvodnja;
3. Gotovi proizvodi- namenjeni transformaciji u novac putem prodaje i naplate prodajne cene.
c) Prelazni oblik- predstavlja vrednost potraživanja koja mogu nastati:
1. Prodajom gotovih proizvoda kupcu, sa odloženim rokom plaćanja;
2. Davanjem avansa dobavljačima (kratkoročni krediti).
Prelazni oblici obrtnih sredstava se transformišu u novac i / ili robu.
2.1. Kružno kretanje obrtnih sredstava u jednom obrtnom ciklusu
N- R….. P…… R1- N1
N – početni novac
R – sirovina i materijal
P – nedovršena proizvodnja
R1 – gotovi proizvodi
N1 – krajnji novac (N1˃ N)
Više u Ekonomija
Cena kao instrument marketing miksa
- Marketing
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Akcionarsko društvo – Pojam, karakteristike, način donošenja
- Ekonomija
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Više u Seminarski radovi
Cena kao instrument marketing miksa
- Marketing
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Rešenje i zaključak u upravnom postupku
- Administrativno i kancelarijsko poslovanje
- Beogradska poslovna škola Visoka škola strukovnih studija · Beograd
- 10 stranica
Zlostavljanje i zanemarivanje dece i rad sa zlostavljanom decom
- Psihologija
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 19 stranica