Upravljanje činioca bezbjednosti u drumskom saobraćaju
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio mazatrofazna 04. novembar 2012. Prijavi dokument
Uvod
Sva preduzeća obavljaju aktivnosti u određenoj sredini, tj. okruzenju koje opredeljuje njihovu aktivnost i rezultate. Okruzenje funkcionisanjem, uslovima formiranja i rada preduzeća, stvara sanse za uspesno poslovanje ali i opasnosti koje mogu dovesti u pitanje opstanak preduzeća. Iz ovoga se vidi da je preduzeće i samo elemenat okruzenja, te svojom aktivnosću, srazmerno svojoj snazi, utiče na funkcionisanje okruzenja. U tom smislu preduzeće je u stalnoj interakciji sa ostalim učesnicima u okruzenju, sa nekima u direktnoj, sa nekima u indirektnoj, a sa nekima u veoma blagoj ili nikakvoj vezi.
Trzisno orijentisano preduzeće, koje sprovodi istrazivanje svog uzeg i sireg okruzenja – trzista, traznje, konkurenata, vrsi segmentaciju trzista i sl.- te posebno sprovodi istrazivanje potrosača i na osnovu toga koncipira instrumente marketing miksa, kao logičnu posledicu svojih aktivnosti ima za rezultat usvajanje savremenog sistema komuniciranja sa okruzenjem.
Trzisno komuniciranje, a posebno promotivni miks, usmereno je ka potrosačima i ka sirem okruzenju, tj. javnosti. Deo komunikacionog miksa moze biti usmeren i ka zaposlenima u preduzeću. Na ovaj način svako preduzeće se javlja u ulozi komunikatora i promotera. U marketingu se javljaju vise pojmova, tumačenja kada je promocija u pitanju, koja je inače anglosaksonska reč latinskog porekla. Taj pojam bi se tesko mogao prevesti na nas jezik ali ga treba shvatiti kao “unapređenje (plasmana)”, odnosno kao sistem komuniciranja između proizvosača i potrosača.
PROMOCIJA
Pojam i ciljevi
Najznačajniji element pri kreiranju marketing strategije u modernom svetu savremenih dostignuća i novih oblika poslovanja , predstavlja promocija. Iako je u različitim područjima svhaćena na različite načine promocija, u svakom slučaju, predstavlja savremen metod marketing komunicianja na kompleksnom tržistu. Njena osnovna uloga je da potstakne kupovinu, razbije predrasude , pretvori nedostatak u prednost. U suštini, na promociju treba gledati kao na stimulans razmene. Treba je razlikovati od istrazivanja tržišta zbog toga što promocija ne ispituje tržišne specifičnosti, vec obaveštava porošače o svojoj ponudi i ključnim prednostima u odnosu na konkurenciju. Jedna od važnih karakteristika promocije je i ta da ona da je ona glavni stvaralac imidža preduzeća u inostranstvu. Ona uzrokuje veću lojalnost kupaca , čime se postiže jedan od najbitnijih ciljeva marketing strategije.
Promocija kao jedan od četiri elementa marketing miksa, pored proizvoda, cene i distribucije, obuhvata sve aktivnosti između preduzeća i kupaca. Promocija predstavlja sve komunikacione i operativne aktivnosti koje imaju za cilj informisanje, prezentaciju i unapređenje prodaje da bi se stvorio povoljan stav o proizvodima i uslugama, da se pospeši prodaja ili prihvati neka ideja. Ona je kao instrument marketing miksa deo procesa integrisanog marketing komuniciranja i njena osnovna svrha je stvaranje pozitivnog stava o proizvodima ili uslugama koji vodi ka njihovom favorizovanju u procesu kupovine na tržištu, odnosno željenom tržišnom pozicioniranju, kako proizvoda, tako i firme. Ona je kontinualan proces komuniciranja preduzeća sa kupcima i to postojećim i potencijalnim. Pošto preduzeće nije sposobno da samostalno efikasno komunicira sa svojim okruženjem na način da maksimizira svoj profit, ono se obično obraća za pomoć specijalizovanim marketing i PR agencijama, koristeći pritom njihove propagande usluge, ali i usluge masovnih medija, koje koristi za komunikaciju sa svojim javnostima.
S vremenom menja se akcenat koji se stavlja na promociju s obzirom na ciljeve, troškove, pozicioniranost proizvoda ili usluge, konkurenciju i njene promotivne aktivnosti i sl., ali uvek se mora imati u vidu da njena efikasnost zavisi i od ostalih elemenata marketing miksa, kao i da ona sama ne može nadoknaditi slabosti i nedostatke drugih elemenata. Ipak je važno istaći da kvalitetna promocija ima smisla tek posle utvrđenih standarda i komparativnih prednosti proizvoda, kanala prodaje i politike cena (rešeni problemi proizvodnje, distribucije i cena). To znači da se mora naglasiti integrisani pristup u planiranju komuniciranja preduzeća sa kupcima, tj. potreba strateškog planiranja koje će koordinisati aktivnosti u okviru samog preduzeća, kao i aktivnosti specijalizovanih agencija koje je ono unajmilo radi promovisanja svojih proizvoda i usluga.
Ciljevi korišćenja promocije:
Jedan od najvažnijih aspekata promocije, jeste njena efikasnost. Ona se posmatra i meri kroz uticaj promovisanja na:
Promocija ima za cilj da pomogne preduzeću da potpunije i konzistentnije potrošači prihvate vrednosti koje nudi firma i njeni proizvodi u odnosu na konkurenciju. Ona ih na jedan jedinstven način čini različitim u odnosu na konkurenciju odnosno često izdvaja proizvod ili uslugu u moru istih proizvoda i usluga. Mada ima odlučujuću ulogu u postizanju odgovarajućeg stepena tržišnog predstavljanja, sama za sebe ne može da učini proizvod uspešnim.
Promotivna strategija
Promotivna strategija je opšti plan aktivnosti za ostvarenje promotivnih ciljeva, a sastoji se od: odluka o načinu upravljanja promocijom, prilagođenog izbora i kreiranja elemenata promotivnog mix-a, određenog terminskog i finansijskog plana kao i međusobnog odnosa tih elemenata u skladu sa tržišnom situacijom. Promotivna strategija se oslanja na marketing strategiju, a posebni značaj za izbor promotivnih aktivnosti imaju dobro postavljeni marketing ciljevi čije je ishodiše sigurno u planiranom profitu. Na osnovu planiranog profita dolazi se do potrebnog tržišnog udela, a iz toga jednostavnom računicom do potrebnog broja prodatih proizvoda.
Elementi na osnovu kojih se opredeljujemo za tip promotivne strategije su:
Jedno od osnovnih principa promotivne strategije je ravnopravno i sinhronizovano uvažavanje svih navedenih opštih kriterijuma istovremeno, inače ćemo sigurno promašiti u formulisanju promotivne strategije. Svaki od ovih kriterijuma ima čitavu skalu posebnih stanja, koje ćemo za potrebe ovog rada samo kratko obrazložiti.
Vrsta proizvoda opredeljuje način na koji komuniciramo s ciljnom grupom (utiče npr. na izbor mas-medija), ali i tehnike promocije koje ćemo korisiti:
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio naca0111111 15. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio madmax74 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.