Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio nina seminarski 30. oktobar 2013. Prijavi dokument
UVOD
Komunikacije predstavljaju složenu ljudsku aktivnost koja čini osnov ljudskog delovanja, odnosa među ljudima i obavljanja svake aktivnosti ili procesa u koje je uključen čovek. Komunikacije su osnov zajedničkog rada grupe ljudi. Bez komuniciranja nema zajedničkog obavljanja posla, nema složenog delovanja u koje su uključeni različiti pojedinci. Komuniciranje omogućava rukovođenje od strane menadžera, odnosno upravljanje poslovima i procesima, i u krajnjem slučaju komuniciranje omogućava odvijanje procesa upravljanja.
Komuniciranje omogućava obavljanje upravljačkih aktivnosti, stavra mogućnosti da se uspostave veze i odnosi između ljudi, odnosno između menadžera i podređenih. Zato komunikacije predstavljaju bazu upravljačkih procesa u svakoj organizaciji i u svakom preduzeću, u svakom poduhvatu i projektu kojim se upravlja.
Proces komuniciranja je veoma složen proces koji sadrži veliki broj podprocesa, faza i pojedinačnih aktivnosti. Ovaj proces uključuje, takođe, određene elemente i učesnike, i može se odvijati na različite načine i uz pomoć različitih metoda i tehnika.
Proces komuniciranja se sastoji od četiri osnovna elementa:
• komunikator
• poruka
• medij
• primalac
Imajući u vidu da zaposleni predstavljaju misleći kapital preduzeća, njihovo usmeravanje ili, kako se najčešće kaže, upravljanje zaposlenima predstavlja značajan faktor kvaliteta poslovanja preduzeća. U tom smislu u radu se ukazuje na značaj uspostavljanja dobre komunikacije između zaposlenih u oba smera, kako sa nadređenima, tako i sa podređenima. U tradicionalnim preduzećima zastupljen je tradicionalni način komuniciranja. Tradicionalni način komuniciranja podrazumeva da zaposleni na višim funkcijama u preduzeću, uz konkretne zadatke, svojim podređenima daju i detaljne instrukcije i uputstva po kojima treba da realizuju dodeljene zadatke. Takođe, zaposleni koji su u podređenom položaju moraju svoje pretpostavljene obaveštavati o toku i ishodurealizacije zadataka. Međutim, praksa je pokazala da ovakav način komuniciranja u preduzeću ne obezbeđuje željene rezultate, te u cilju ostvarenja boljih rezultata dolazi i do promene načina komuniciranja. Savremeni način komuniciranja podrazumeva da podređeni, osim izveštaja o radu, svojim nadređenima daju informacije na osnovu kojih ovi mogu doneti dobre odluke, a sa druge strane, nadređeni podređenima daju instrukcije, kako bi oni uspešno realizovali donete odluke, ali i prihvataju njihove predloge i sugestije. Dobra komunikacija, uz adekvatno motivisanje zaposlenih, obezbeđuje donošenje dobrihodluka i njihovu uspešnu realizaciju.
Ovako koncipiran sistem komuniciranja ima značajnu ulogu u ostvarivanju svih funkcija procesa menadžmenta. Na primer, ako je reč o planiranju, sasvim je izvesno da ne bi bilo moguće definisati ciljeve, strategije, politike i planove, a pogotovo bi bilo nemoguće raditi na njihovom ostvarivanju a da se pritom ne koriste odreñene tehnike, sredstva i mediji komunikacije.
Kad je u pitanju organizovanje kao funkcija menadžmenta, svrsishodnost dolazi do izražaja pri rešavanju pitanja kao što su podela rada, delegiranje ovlašćenja i odgovornosti, strukturiranje, i sl. Jednostavno, preduzeće bi trebalo shvatiti kao socioekonomski i sociotehnički sistem, zbog čega je nemoguće funkcionisanje takvog sistema bez komuniciranja u svim smerovima i između njegovih različitih segmenata.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.