Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio alema123 07. avgust 2013. Prijavi dokument
UVOD
Kako se društvo razvija i tehnologija napreduje, čovečanstvo se suočava sa sve različitijim i brojnijim krizama. Praktični i naučni značaj izučavanja kriznog menadžmenta i donošenja odluka ukriznim situacijama van je svake sumnje. Naučni značaj istraživanja krize može se posmatrati i na metodološkoj ravni, pošto se u njima prevazilazi jaz između teoretskih i istraživačkih perspektiva različitih disciplina, kao i jaz između stvarnog života i ekperimentalnog ambijenta.
Istraživanje kriza u svetu danas je veoma razvijeno. Krizni menadžment je predmet istraživanja na brojnim fakultetima i naučnim institutima u velikom broju zemalja. Izdavačka delatnost je izuzetno razvijena, a u okviru bogate međunarodne saradnje organizuju se brojne konferencije, okrugli stolovi i simpozijumi.
Privredne kompanije su odavno uvidele značaj kriznog menadžmenta, tako da danas svaka veća organizacija koja se bavi proizvodnjom roba i usluga posebnu pažnju posvećuje upravljanju krizama, prepoznajući to i kao svoju veoma važnu funkciju i kao deo svoje organizacije.
Slična je situacija i u javnim preduzećima. Države, takođe, maksimalno razvijaju kapacitete za upravljanje krizama putem osnivanja posebnih ministarstava (npr. Ministarstvo za katastrofe u Rusiji) ili državnih agencija (npr. Federalna Krizna Menadžment Agencija u SAD) koordinacionih tela za krizne situacije na nivou vlade, ili pak posebnih kriznih timova u pojedinim ministarstvima (npr. tim za krizne situacije u Ministarstvu spoljnih poslova Italije).
Činjenica je da se društvo stalno menja. Ali to nije pojava koja ne utiče na poslovanje preduzeća. Paralelno sa promenama u društvu menja se i privreda. Na sve promene u okruženju preduzeće ne samo da mora obratiti pažnju, već mora dati i adekvatan odgovor.Pasivnost preduzeća prema promenama dovodi ga u opasnost. Ono tada postaje manje konkurentno i gubi svoje tržište, sve dok se ne ugrozi i egzistencija preduzeća. Takve negativne promene u poslovanju preduzeća sa tendencijom daljeg pogoršanja nazivaju se krizom preduzeća.
Dakle, može se reći da danas živimo u svetu promena, ali će njih u budućnosti biti svakako više. Kao posledica toga, pre ili kasnije, kriza preduzeća je neminovnost. Izgradnja sistema detektovanja promena i upozoravanja na opasnosti treba da bude prioritet preduzećima koja žele da opstanu i u ovom veku.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.