Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio JeV 18. februar 2016. Prijavi dokument
UVOD
U bilansima nacionalnih ekonomija usluge su, tradicionalno tretiranje kao „tercijarni“ ili rezidualni sektor privrede. Pojam „rezidualnog“ sektora pokazuje da se usluge tretiraju kao manje značajne delatnosti u odnosu na primarni i sekundarni sektor. Spora afirmacija uslužnog sektora, kao sve značajnijeg sektora ekonomije, nastaje kao posledica nedovoljnog razumevanja uloge uslužnih organizacija i uslužne industrije u ekonomiji.
Evidentno je da se procesi tranzicije, kao i dinamika razvoja usluga neće odvijati ravnomerno na celokupnoj teritoriji Srbije. Budući dinamičan razvoj uslužnog sektora treba da bude osmišljen, a ne stihijski što upućuje na neophodnost izrade odgovarajuće strategije privrednog razvoja.
Strukturne promene i tendencije povećanja uloge uslužnih delatnosti prisutne su u globalnim razmera. Celokupan razvojni tok u protekle dve-tri decenije okarakterisan je kao deindustrijalizacija koju karakteriše nekoliko osnovnih trendova kao što su: osetno usporavanje rasta primarnog i sekundarnog sektora; opadanje produktivnosti rada u materijalnoj proizvodnji itd.
To su značajne tendencije koje se moraju uvažavati pri formulisanju strategije i politike konkurentnosti izvoza usluga Srbije u narednom periodu. Povećanje izvoza usluga treba da postane pokretačka snaga budućeg rasta i razvoja Srbije. Za Srbiju je pitanje konkurentnosti uslužnog sektora višestruko značajno. Pre svega, jedan od najvažnijih ciljeva u aktuelnoj fazi tranzicije je povećanje izvoza, a doprinos uslužnih delatnosti izvozno-orijentisanom privrednom rastu zemlje može biti veći u narednom periodu, nego što je bio u prošlosti.
1. POJAM I KARAKTERISTIKE USLUGA
Usluge su rezultat društveno-korisnih, umnih i fizičkih delatnosti, koje nemaju, po pravilu, proizvodan karakter i koje, po izvesnim klasifikacijama čine superstrukturu čitave društvene aktivnosti. Tako shvaćene usluge se javljaju u mnogim privrednim i neprivrednim oblastima kao što su: saobraćaj trgovina, ugostiteljstvo, turizam, aktivnost državnog aparata javnih službi, obrazovanje, nauka, kultura, zaštita zdravlja i socijalna zaštita. Usluge advokata, umetnika, usluge zanatstva kao što su: usluge frizera, kozmetičara, fotografa, usluge raznih opravki i sl. su usluge slobodnih profesija i lične usluge. Dobrotvorne organizacije, organizacije zabave i druge slične ustanove su, takođe, proizvođači usluga. Među uslužne aktivnosti ubrajaju se i usluge koje vrše banke i ustanove osiguranja.
Neproizvodna preduzeća proizvode usluge koje su nematerijalne ili manje opipljivi proizvodi. Usluge se mogu klasifikovati na različite načine, bilo da ih obavljaju pretežno ljudi ili mašine i bez obzira na to da li se temelje na profitnoj ili neprofitnoj bazi.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.