E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio izuzetnanagrada 02. avgust 2013. Prijavi dokument
UVOD
Igra je simbolička, stvaralačka, spontana, dobrovoljna,iznutra motivisana i slobodna aktivnost deteta koja nema izvan sebe neki drugi cilj osim uživanja u njoj samoj i njenim rezultatima. Igra se, smatra J. Hajzinha (Huizinga), prema unapred utvrđenim pravilima , zbiva u jednom fiktivnom svetu, prostorno i vremenski izdvojenom od ostalog sveta, a njeno izvođenje prate osećanja radosti , zadovoljstva, kao i svest o tome da je ona ,,nešto drugo” od svakodnevnog života.
Dečja igra ima važnu ulogu u psihičkom razvoju deteta, posebno u njegovom socijalnom moralnom, intelektualnom i emocionalnom razvoju. Ona može biti funkcionalna, recepcijska, stvaralačka, konstruktorska itd. Već na uzrastu od 3-4 godine u našoj kulturi razlikuje se igra muškog i ženskog deteta. Dečaci se igraju više takmičarskih, a devojčice češće dramskih i kooperativnih igara.
Pojam dečje igre, kao i uopšte pojam detinjstva, u dugom istorijskom periodu razvoja čovečanstva nije razmatran. Tek u 18. veku, intelektualni i kulturni razvoj čovečanstva, te neposredno oslobađanje dece od svakodnevog napornog rada, bio je put ka shvatanju deteta i detinjstva. Brojni su naučnici koji se posvećuju temi dece i problemima njihove igre i vaspitanja ( Pestaloci, Frebel, Montesori….), te se javljaju različiti stavovi o potrebama i načinima igre.
FAKTORI DEČJE IGRE
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.