Hibridna i električna vozila
Objavio bojann998 16. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio izuzetnanagrada 15. januar 2015. Prijavi dokument
UVOD
Saobraćajna nezgoda je nezgoda koja se dogodila na putu ili je započeta na putu, u kojoj je učestvovalo najmanje jedno vozilo u pokretu i u kojoj je najmanje jedno lice poginulo ili povređeno ili je nastala materijalna šteta.
Analizom saobraćajnih statistika dolazi se do podataka da u saobraćajnim nezgodama strada veliki broj pešaka. Za razliku od sudara vozila, u sudarima vozila i pešaka pešaci trpe veće posledice jer su dosta ranjiviji od vozila. Za pravilno sagledavanje i vršenje analize toka saobraćajne nezgode u saobraćajno-tehničkom veštačenju je neophodno detaljno i pažljivo analizirati sva nastala oštećenja na vozilima i dovesti ih u vezu sa povredama pešaka, kako bi se moglo doći do pravilnih zaključaka. Analiza nastalih oštećenja na vozilima je osnov za pravilno utvrđivanje položaja tela pešaka u sudaru sa vozilom. Na osnovu analize nastalih oštećenja veoma često se mogu proceniti brzine vozila, pravac i smer kretanja pešaka, položaj tela u trenutku sudara i druge bitne karakteristike sudara.
Veštačenje u užem smislu označava samo delatnost veštaka na otkrivanju i utvrđivanju činjenica u pretkrivičnom i krivičnom postupku, dok veštačenje u širem smislu označava ne samo delatnost veštaka već i određenu zakonom regulisanu aktivnost nadležnih organa do koje mora doći da bi delatnost svakog veštaka mogla da pruži što bolje rezultate.
Saobraćajno-tehničko veštačenje je veoma složen i kompleksan proces koji od veštaka zahteva multidisciplinarna znanja i mogućnost uporedne analize. Naime, jednostrane analize veoma često mogu navesti neiskusne veštake da donesu pogrešne zaključke i u svojim analizama odstupe od određenih materijanih elemanata. Primenom uporedne analize moguće je smanjiti nivo eventualno nastale greške i smanjiti mogućnost donošenja pogrešnih zaključaka.
U analizi sudara tipa vozilo-pešak najveća je moguća pojava donošenja pogrešnih zaključaka, jer utvrđivanje pravih podataka zahteva detaljno poređenje svih materijalnih elemenata, a posebno nastalih oštećenja na vozilu i povreda pešaka. Samo uporednom analizom nastalih oštećenja i povreda pešaka moguće je izvesti pravilne zaključke o sudarnom položaju i/ili načinu kretanja pešaka neposredno pre sudara, a što je osnov za sprovođenje analize nastanka i toka nezgode. Da bi bilo moguće sprovođenje uporedne analize neophodno je prvo detaljno analizirati nastala oštećenja na vozilu, kako bi se raspolagalo kvalitetnom osnovom za uporednu analizu i donošenje zaključaka o nastanku opasne situacije i toku saobraćajne nezgode.
1. VRSTE SUDARA VOZILA I PEŠAKA
Da bi se pristupilo analizi saobraćajne nezgode neophodno je prethodno utvrditi u koju vrstu naleta možemo svrstati predmetnu saobraćajnu nezgodu. Najvažnije je definisati o kakvoj vrsti naleta se radi, s obzirom na način kontakta između vozila i tela pešaka. Prema načinu kontakta između vozila i tela pešaka naleti se dele na čeone nalete, bočna okrznuća i pregaženja. Najčešća vrsta naleta vozila na pešake je čeoni nalet pod kojim se podrazumeva udar prednjeg dela vozila u telo pešaka. S obzirom na sam način naleta, odnosno na deo prednjeg dela vozila sa kojim je telo pešaka došlo u kontakt, razlikujemo potpuni čeoni nalet i delimični čeoni nalet.
1.1. Potpuni čeoni nalet
Kod potpuno čeonog naleta čitavo telo pešaka nalazi se ispred vozila, a unutar gabarita vozila (Slika 1). Telo pešaka u trenutku naleta vozila, kod potpuno čeonog naleta, dobija (prima) brzinu vozila koje ga je udarilo. Potpuni čeoni nalet može biti kočeni i nekočeni.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.