Odlomak

Физичко васпитање је веома значајно за одржавање здравља деце, како у свакидашњем животу, тако и у школама. У процесу физичког васпитања у школама комуникација наставника и ученика је шира и односи се на непосредну реализацију физичког вежбања од стране ученика док се у односу комуникације других предмета то не реалзијуе. Зато је физичко васпитање тако посебно, јер укључује и физичко и ментално укључивање у наставу. Настава физичког васпитања је стање физичког развоја и спремности (у ширем смислу – здравља), док је пре свега покретачка снага која треба да произведе свест о потреби вежбања, кретања и спорта у циљу боље физичке способности, што је и један од најважнијих циљева процеса физичког васпитања, а поред тога и стицање лепшег физичког изгледа, бољег држања и стаса.
„Сви ученици имају право на физичко васпитање које промовише широку физичку компетенцију и познавање физичких активности, раст и развој, разумевање важности здравог животног стила, самопоштовање у контексту физичке активности, интерперсоналне вештине, као и целоживотно интересовање и бављење физичком активношћу.“ Пракса наставника физичког васпитања каже да је децу, нарочито у млађем школском узрасту од првог до четвртог, много лакше научити да пливају него у каснијем добу. У садржајима наставе физичког васпитања, пливање није обавезно у нижим разредима, а од петог до осмог је изборни спорт. Неопходно је изменити наставни план и програм, као и формирање циклуса пливања у одређеним разредима и провера да ли су деца научила да пливају. То не превазилази моторичке способности, то је део опште културе физичког васпитања. Са пливањем у наставним садржајима физичког вапитања ученици се упознају у петом разреду основне школе. Стога, у овом мастер раду приказана су теоријска разматрања и резултати истраживања који се односе на примену врсте средстава за спасавање утопљеника у процесу пливања у настави пливања у току наставног садржаја физичког васпитања у старијим разредима основне школе. Ово истаживање ћемо водити кроз анализу врсте средстава за спасавање утопљеника, узимајући у обзир захтеве наставе физичког васпитања, односно пливања као посебне науке и потребе да ученици о овим средставима за спасавање знају довољно да би знали да су сигурни и безбедни у току пливања.  

No votes yet.
Please wait…
Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Obrazovanje

Komentari