Odlomak

UVODNA RAZMATRANJA

Medjunarodnim sporazumom regulisan je medjunarodni režim luka, 1923god. Tadašnje društvo naroda na konferenciji u Ženevi donijelo je Konvenciju o medjunarodnom režimu pomorskih pristaništa. Prema toj Konvenciji sve države članice društva naroda dužne su da trgovačkim brodovima ostalim članica omoguće slobodan transport i pristup lukama otvorenim za spoljnu trgovinu. To je obaveza i dužnost svih članica koje ni u kom vidu ne smiju primjenjivati diskriminaciju. U slučaju havarije ili druge nužde svaki trgovački brod moze da uplovi u bilo koju luku. Odredbe Konvencije ne primjenjuju se u izuzetnim situacijama. 

Da bi jedna luka imala značajnu ekonomsku ulogu, ona mora imati pogodan geografski polozaj odnosno da bude locirana na liniji svjetskih pomorskih puteva. Ona mora da bude izgradjena na mjestima gdje su klimatski uslovi povoljni, gdje nijesu česte padavine i tamo gdje more ne može da se zaledi. Od veličine luke i njene opremljenosti mehanizaciom zavisi njen kapacitet i ekonomske mogućnosti. Osim ovih uslova da bi luka odgovarala svojim zadacima, od nje do zaledja neophodne su izgradjenje dobre saobaraćajne veze i odgovarajuća infrastruktura. 

U protivnom, roba se nebi mogla dopremiti do odredišta i obratno, nebi mogla da se dopremi ili tovari na brod. 

Ekonomska uloga i značaj jedne luke prevashodno zavise od dobrih saobraćajnih veza od luke do unutrašnjosti, kao i opremljenosti mehanizacije.  Izuzetno su pogodne one luke u koje se širokim ušcem ulivaju medjunarodne plovne rijeke i koje uz to imaju snažno ekonomsko zaledje, npr ( luka u Roterdamu gdje se ulijeva Rajna ). 

U svima je moguće kombinovati dva vida jeftinog transporta koji koriste prirodne puteve – pomorski rečni transport.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Diplomski radovi

Više u Menadžment

Komentari

Click to access the login or register cheese