Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio studenti.rs 12. maj 2021. Prijavi dokument
1.UVOD
Savremeni potrošač zahteva poštovanje – svoje kulture, religije, porodice, statusa i uloge u društvu,
svojih godina, finansija, svoje ličnosti, svoga radnog i slobodnog vremena.
Poštujući potrošača preduzeće stiče njegovo poverenje, koje pretvoreno u lojalnost postaje važan faktor uspešnosti preduzeća.
Ponašanje potrošača je jedna od centralnih kategorija u upravljanju marketingom. Precizno, pravovremeno i kontinuirano praćenje procesa kupovine, identifikovanje faktora u tom procesu i razlikovanju između posebnih vrsta odluka u kupovini su od esencijalnog značaja za uspeh svakog preduzeća.
Zadovoljene potrebe i želje potrošača, reflektovane u ostvarenom profitu i uvećanoj vrednosti za
vlasnike preduzeća, predstavlja osnovni cilj preduzeća koje je usvojilo marketing kao poslovnu
koncepciju.
U današnje vreme potrošač je izložen različitim heterogenim faktorima predstavljenim ne samo egzogenom promenljivom dinamikom i tržištem koja se brzo razvijaju, trgovci moraju znati sve što mogu o potrošačima – šta žele, šta misle, kako rade i kako provode slobodno vreme. Moraju da razumeju lične i grupne uticaje koji utiču na odluke potrošača i kako se te odluke donose.
Kroz primenu sociologije, psihologije i demografije, trgovci mogu početi da razumeju zašto potrošači formiraju stavove i donose odluke o kupovini. Studije ponašanja potrošača informišu prodavce, oglašivače i javne agencije kako na izbor proizvoda i usluga utiču ličnost, percepcija, vrednosti i uverenja.
2.UTICAJ FAKTORA NA PONAŠANJE POTROŠAČA
Čovek – potrošač je složeno biće čije ponašanje je stimulisano I motivisano brojnim ekonomskim, psihološkim, sociološkim, demografskim I drugim faktorima. Veliki broj fakotra iz okruženja može uticati I naafektivni I kognitivni sistem potrošača, a I na njegovo ponašanje. Osnovna podela ovih faktora je sačinjena na eksterne I interne faktore.
Na preduzeću je odgovornost da pažljivom analizom utvrdi šta je to što najznačajnije utiče na ponašanje potrošača prema njegovim proizvodima i uslugama.
2.1.Eksterni (spoljni) faktori deluju iz okruženja na potrošače i mogu biti opšti i vrlo specifični po karakteru. Među opšte faktore ubrajaju se geografki i demografski faktori, kultura, podkultura, ekonomski sistem i uslovi privređivanja i dr., a zajednička osobina im je da relativno jednako deluju na sve potrošače. Ovi faktori odnose se na interpersonalne komunikacije među potrošačima i javljaju se kao rezultat uticaja raznih društvenih i referentnih grupa, prihvatanja određenog stila života, prihoda, sklonosti u potrošnji i dr. Uticaj ovih faktora se analizira na nivou mikrookruženja.
Slika 1. Okruženje potrošača
2.2.Interni (psihološki) faktori prepisuju se mentalnom stanju i osobinama ličnosti. Utiču na formiranje stavova, mišljenja, motiva i dr., pod snažnim su uticajem eksternih faktora, a ispoljavaju se individualno. Za razliku od eksternih teži su objašnjenje i razumevanje, a samim tim i za predviđanje. Interni faktori se analiziraju na nivou pojedinaca, tj. potrošača, a poslednjih godina u tome dosta uspeha imaju motivaciona istraživanja.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.