Liderstvo
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio Adis993 10. mart 2015. Prijavi dokument
1.UVOD
Svaki grad je deo jednog unutar sebe povezanog urbanog sistema, koji je sa
druge strane deo regionalnog, nacionalnog i internacionalnog urbanog sistema. Na taj
način gradovi čine kompleksnu međusobno povezanu mrežu. Urbani sistemi organizuju
prostor kroz hijerarhiju gradova različitih veličina i funkcija. Mnogi od ovih
hijerarhijski organizovanih urbanih sistema pokazuju zajedničke osobine u zavisnosti
od relativne veličine i prostora na kojima se gradovi nalaze.
Ako se proučavaju urbani sistemi i njihove osobine, prvo sto se moze zapaziti
je da pojedini gradovi vremenom postaju centri tržišta. Prema teoriji centralnih mesta
[Christaller, 1966; prvi put objavljeno 1933.] hijerarhija centralnih mesta razvija se kao
rezultat distribucije ljudi kojima su potrebna dobra i servisi. Teorija centralnih mesta
teži da objasni tendenciju da centralna mesta budu organizovana u hijerarhijski sistem,
analizirajući relativnu veličinu i geografski prostor gradova kao funkciju ponašanja
potrošača. Osnovna postavka Kristalerove teorije je da će najmanje naselje unutar
urbanog sisteme moći da ponudi samo ona dobra i usluge koje zadovoljavaju
svakodnevnu potrošnju (na primer pekaru i prodavnicu osnovnih životnih namirnica) i
da će ova mala naselja biti relativno blizu jedna drugima zbog toga što potrošači neće
biti spremni da putuju predaleko kako bi došli do ovih dobara i usluga.
1
Tržišta se menjaju gde i kako svet posluje .Za poslednje tri decenije ,oni su izvor jeftine ali sve kvalifikovane radne snage .Njihovi brzorastuće gradovi su puni milionima novih potrošača i sve više prosperitetna,koji pružaju novo tržište za rast globalnih korporacija u vreme kada je veliki deo razvijenog sveta suočen sporiji rastom kao rezultatom starenja.Međutim,broj velikih kompanija iz sveta u nastajanju će porasti,prema novom izveštaju McKinsei Global Institute (MGI ).Ovaj moćni talas novih kompanija može duboko izmeniti konkurentsku dinamiku širom sveta.
Dolazi talas nastajanju kompanijama na tržištu
MGI Ričard Dobs i Jaana Remes su razgovarati o pomaku globalnog pogleda kompanije I kako bi dolazeći talas kompanija na tržištu mogao da izmeni postojeću globalnu dinamiku kompanija I lidera u gradu.
Naše istraživanje pokazuje da će učešće ovih ekonomija od Fortune Global 500 kompanija verovatno skočiti na više od 45 odsto do 2025,u odnosu na samo 5 procenata u 2000 (Grafik 1).
To je zato što,dok tri četvrtine od 8.000 svetskih kompanija sa godišnjim prihodom od $ 1 milijardu ili više danas u razvijenim ekonomijama ,mi prognoziramo da bi dodatnih 7,000 dostignule tu veličinu za nešto više od deset godina ,a 70 odsto njih će najverovatnije doći iz tržišta u razvoju.
Da bi ovaj dramatičan pomak u ravnoteži globalne korporativne moći u perspektivi funkcionisao, imajte na umu da su mnoge od najvećih svetskih kompanija ostvarile svoj trenutni status za generacije:više od 40 odsto od 150 zapadnoevropskih kompanija Fortune prošlogodišnjeg Global 500 je osnovao pre 1900.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.