Personifikacija životra animalnog sveta u romanima Džeka Londona u mlađim razredima osnovne škole
Objavio Seminarski0002 26. avgust 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio zojaaa 11. februar 2014. Prijavi dokument
U V O D
Savremeni civilizacijski tokovi kreću se u pravcu informatičkog društva, pa se postavlja pitanje uticaja informatičkih tehnologija i medija, na svet deteta i njegov razvoj uopšte. Ova tema se može sagledati sa različitih aspekata. U svakom slučaju, činjenica je da mediji imaju značajno mesto u životu mališana, da imaju moć da utiču na njihovo saznavanje i emocije, da su pojedini mediji veoma privlačni i okupiraju pažnju dece.
Prisutnost savremenih medija u kući i vrtiću može imati pozitivan uticaj
na način dečijeg upoznavanja okoline u kojoj živi, bogaćenju njegovog iskustva…Deca koja dolaze iz takvih sredina, trebalo bi da su bolje informisana, da se lakše snalaze u svetu, da lakše komuniciraju sa okolinom i da će pre emocionalno i intelektualno sazreti. Nažalost, prisutnost savremenih medija u kući, nije nikakva garancija bržeg i boljeg razvijanja intelektualnih i drugih sposobnosti deteta, niti garancija njegove bolje informisanosti. Mediji su samo jedan od značajnih faktora u kreiranju medijske kulture deteta, ali jedino uz razumsku pomoć odraslih iz njegovog okruženja, pre svih roditelja i vaspitača.
Savremeni rad u vrtiću, pored klasičnih didaktičkih sredstava, zahteva i primenu audiovizuelnih sredstava i drugih vrsta medija. Novi sadržaji, tempo života i promene, zahtevaju modernizaciju i procesa rada, i sadržaja, i usvajanja novih znanja. Ulaskom sveta u formatičku eru u kojoj se brzo razvijaju nauka i tehnika, kultura i umetnost, neophodno je uvesti i novoobrazovnu tehnologiju, koja bi pratila savremene tokove.
2. RAZVOJ DEČJEG MIŠLJENJA
Kao što je psihološkim istraživanjima utvrđeno, svaki uzrast karakterišu za njega specifične forme mišljenja i saznavanja koje se, kada je u pitanju predškolsko dete, razlikuju od mišljenja i saznavanja odraslog čoveka. Otuda i vaspitno-obrazovni rad, koji se sa njima obavlja, ima osobenosti koje se, sa jedne strane, ogledaju u uvažavanju pomenutih specifičnosti, ali i postupcima, koje treba da umanje ostajanje na njima i, eventualno, negativne uticaje ovih specifičnosti na naredni razvojni stupanj.
Najelementarniji oblik mišljenja, koji se prvi javlja kod dece ranih uzrasta, je praktično-opažajno mišljenje. Njegovo osnovno obeležje je tesna povezanost misaonih procesa sa praktičnim radnjama. U prve četiri godine života, deca mogu kao predmet svojih misli da imaju samo ono što vide, čuju ili mogu uhvatiti rukama, a tako rešavaju i zadatke kojih se prihvate. Pri kraju prve ili na početku druge godine, dete rešava praktične zadatke koji uključuju mišljenje. U raznim situacijama dete se snalazi tako što što neka svoja praktična iskustva koristi u novim uslovima.
Govor postepeno ima sve značajniju ulogu. Kod trogodišnjeg deteta zapažamo dve istovremene aktivnosti, govornu i intelektualnu aktivnost, koje su usmerene ka rešavanju zadatka. To je više govor povodom zadatka.
Na sledećem stupnju razvoja, ono što dete govori je u vezi sa onim što čini. Značaj takvog govora je veoma veliki jer se njegove misaone operacije odvijaju na verbalnom planu.
Dalji razvoj mišljenja i govora usmeren je u pravcu, sve veće verbalizacije inteligencije i intelektualizacije govora. Govor sada prethodi aktivnosti dok se ranije javljao na njenom kraju. Dete počinje glasno da misli i opravdano se može reći da govor usmerava dečiju aktivnost.
U predškolskom periodu dete prelazi sa opažajno-praktičnog na opažajno-predstavni nivo. Ovo mišljenje se javlja u situacijama koje zahtevaju snalaženje, ne samo na praktičnom, nego i zamišljenom, simboličkom planu. U igri, prilikom likovnog izražavanja, konstruisanja i dr. dete se osposobljava da predvidi rezultat svog praktičnog delovanja, planira svoju aktivnost i načine na koje će da reši neki problem. Starija predškolska deca su u stanju da uočavaju složene zavisnosti među objektima i predviđaju rezultate praktičnog delovanja.
Sa formiranjem predstava o osnovnim, suštinskim osobinama i odnosima između predmeta i pojava, stvara se osnova za razvoj pojmovnog ili logičkog mišljenja, koje se temelji na simboličkim zamenama, posebno na govoru. Njega
karakteriše rasuđivanje u skladu sa logičkim zakonima uspomoć izgrađenih pojmova, čiji su nosioci reči. Predstavno i logičko mišljenje se međusobno potpomažu i između njih postoji kontinuitet.
Šestogodišnjaci pokazuju veću sposobnost za vršenje intelektualnih operacija. Istraživanja su pokazala da, u uslovima sistematskog obrazovanja oni mogu da uočavaju ne samo pojedinačno, nego i opšte u stvarima, zbivanjima i pojavama. Bitno se menja delatnost dece: ona postaje znatno složenija. Nameće se potreba za misaonim objedinjavanjem pojedinih posebnih rezultata radnje u celovit proizvod.(Poddjakov: 1992)
Objavio Seminarski0002 26. avgust 2024.
Objavio Seminarski0002 26. avgust 2024.
Objavio anela73 17. jun 2024.
Objavio maricamacapavlovic 07. oktobar 2024.
Objavio Suzana Božić 23. septembar 2024.
Objavio pavle.najdenov 23. septembar 2024.
Objavio maricamacapavlovic 07. oktobar 2024.
Objavio jelpet2000 30. septembar 2024.
Objavio zeljanasredojevic 23. septembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.