Turističke vrijednosti Pekinga
Objavio realmadrid1994 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Geografija
Objavio Sinisa22 11. februar 2016. Prijavi dokument
1.UVOD
Namena ovog rada je, da u određenom obimu prikaže geografske karakteristike saobracajnog razvoja Bosne i Hercegovine i na taj način bar donekle potpuni navedene praznine u proučavanju. Svakako je tematika vrlo opširna i kompleksna te joj stoga u budućnosti treba posvetiti mnogo više pažnje.
U ovom radu videcemo podatke o geografskom položaju, drumskom, železničkom, vazdušnom, vodenom i telekomunikacijskom saobracaju u BIH. Takodje dobicemo neki jasan uvid o stanju saobracanica duz cele zemlje, kao I o nekim planovima za budućnost kako unaprediti I osavremeniti saobracanu infrastrukturu Bosne I Hercegovine.
2.GEOGRAFSKI POLOŽAJ
Bosna i Hercegovina je smeštena na jugoistoku Evrope, u zapadnom delu Balkana. Ukupna površina zemlje je 51.129 km². Graniči se dužinom od 932 km sa Hrvatskom na severu, severozapadu i jugu, 312 km sa Srbijom na istoku i severoistoku i 215 km sa Crnom Gorom na istoku i jugoistoku. Na jugu Bosne i Hercegovine, opština Neum izlazi na Jadransko more u dužini od 24 km. Granice Bosne i Hercegovine uglavnom čine reke Drina, Sava, i Una.
Karta 1. Adminnistrativni prikaz BIH
Bosna i Hercegovina se sastoji od dve geografske i istorijske celine: većeg bosanskog dela na severu (oko 42.000 km²) i manjeg hecegovačkog na jugu. Bosna je mahom planinska zemlja, a isto se odnosi i na Hercegovinu, s tom razlikom da je reč o različitim karakterima tla.
Na severu se planinsko područje spušta u brežuljkasto područje Posavine, odnosne dalje pretvara u Panonsku nizinu. Dinarski delovi Bosne prostiru se od zapada ka istoku. Hercegovinu čine planinska (visoka) i jadranska (niska) Hercegovina, koja užim pojasom između Neuma i poluostrva Klek izbija i na Jadransko more.
Slika 1. Reljef Bosne I Hercegovine
3.ISTORIJSKI RAZVOJ MREŽE PUTEVA U BOSNI I HERCEGOVINI
Putni saobraćaj je veoma star na teritoriji BiH. Još su Rimjani na ovom području izgradili putnu mrežu. Na gotovo istim pravcima se razvijala i kasnija putna mreža, srednjovjekovna, osmansko-turska, austrijska i kasnije od Prvog svetskog rata do danas.
Geoprometni položaj Bosne i Hercegovine je vrlo povoljan sa stanovišta transportnih sistema, preko Bosne i Hercegovine ostvaruje se veza Zapadne Evrope prema Bliskom Istoku i Srednje Evrope prema Mediteranu. U prethodnom periodu geoprometni položaj Bosne i Hercegovine nije adekvatno vrednovan. Vrednost geoprometnog položaja Bosne i Hercegovine iskazuje se u mogućnosti da se preko njenog prostora, odnosno prirodnih magistralnih pravaca koji idu dolinom reka Bosne i reke Neretve povezuje na severu sa rekom Savom, i izlazi na jugu na Jadransko more. Na taj način moguće je ostvariti veoma široke i prostorne veze sa Evropom, područjima Mediterana, zemljama Afrike, Azije i dalje.
Razvoj putne mreže u BiH nije bio jednolik jer je bio uslovljen društveno-političkim prilikama u kojima se nalazila BiH. Putevi su bili građeni prema potrebama i interesima zemalja koje su imale pod svojom vlašću pojedine krajeve. Za vreme Osmanske vladavine posvećuje se pažnja vezama ka Carigradu, Austro-Ugarska vodi politiku povezivanja u pravcu Beča i Budimpešte, Italija gradi veze prema Trstu,itd. Tako da imamo periode u kojima se razvija putna mreža Bosne I Hercegovine. To su periodi:
1. do dolaska Osmanskog carstva,
2. period Osmanskog carstva,
3. period aneksije BiH od strane Austro-Ugarske,
4. period kraljevine Jugoslavije,
5. period nakon II svjetskog rata do 1992. god.,
6. period agresije na BiH (od 1992.-1995. god.),
7. period od 1995. do 2012. godine.
Objavio realmadrid1994 24. april 2024.
Objavio Melika 13. mart 2024.
Objavio m.djordjevic1979 31. januar 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.