Vođenje kao menadžment funkcija u hotelu “Zeleni vir”
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio Dzele 06. januar 2014. Prijavi dokument
UVOD
Svaka organizacija, pa i preduzeće kao specifična organizacija je u interakciji sa okruženjem. Postoje eksterno i interno okruženje. Preduzeće se mora prilagđavati svom okruženju kako bi opstalo na tržištu i prosperiralo. Okruženje je šansa za svako preduzeće, ali i pretnja ukoliko njegovi menadžeri ne shvate da je uloga preduzeća da bude agent promena, a ne da dominira okruženjem.
Osnovni kontekst menadžmenta je okruženje, a logika strategijskog menadžmenta je da se za eksterno okruženje vezuju šanse i pretnje, a za interno okruženje slabe i jake strane preduzeća. Suština strategije je , dakle, da se balansirano koriste karakteristike internog i eksternog okruženja kako bi se ostvarile namere vlasnika preduzeća.
Promene u internom okruženju se javljaju regularno i preduzeće je osposobljeno da na njih reaguje određenim menadžerskim odlukama. Konvencionalan pogled na promene u eksternom okruženju jested a su one retke i neuobičajene. I problem nastaje kada promene u eksternom okruženju postanu česte i uobičajene, što zahteva radikalne i efektivne promene.
Eksterno okruženje se deli na opšte i konkurentsko okruženje. U nastavku cemo podrobnije analizirati opšte karakteristike eksternog okruženja, a zatim i opšte i konkurentsko okruženje ponaosob.
EKSTERNO OKRUŽENJE – OPŠTE KARAKTERISTIKE
Eksterno okruženje se sastoji od elemenata van preduzeća koji su od uticaja na njegovo funkcionisanje. Preduzeće nije samodovoljno već je u interakciji sa okruženjem. Preduzeća uzimaju iz okruženja inpute (radnu snagu, sirovine, opremu I energiju), transformišu ih u proizvode ili usluge I zatim ih vraćaju kao outpute u eksterno okruženje.
Eksterno okruženje čine: druga preduzeća (koja proizvode supstitute ili komplementarne proizvode), država (sa mehanizmima i institucijama regulacije), meta-ekonomski fenomeni (nauka, politika, kultura), kao I drugi vidovi ljudkog stvaralaštva koji utiču na ponašanje preduzeća. Grana, kao skup preduzeća koja proizvode supstitut proizvode, je okruženje preduzeća. U okviru grane se ispoljava najveći broj aspekata relevantnih za analizu preduzeća I okruženja.
Karakteristična su tri modela odnosa preduzeća I eksternog okruženja:
1. Okruženje kao izvor resursa i informacija
2. Okruženje kao selekciona sredina
3. Okruženje kao osnova zavisnosti
Prema prvom modelu – Okruženje kao izvor resursa i informacija, okruženje za preduzeće predstavlja stok resursa i izvor informacija. Shodno tome, svako preduzeće se susreće sa dva problema: zavisnošću povodom kritičnih resursa i neizvesnošću usled nedovoljne količine informacija.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio sandra93 19. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.