Etape procesa učenja u nastavi
UVOD
Kroz ovaj seminarski rad upoznati ćemo se sa etapama procesa učenja u nastavi.
Koje su to etape moći ćemo vidjeti u ovom radu.
Svakako da je učenje jako važan proces da bi se postalo socijalno biće. Zahvaljujući ovom procesu učenja napravljena je čitava kultura i umjetnost čovječanstva.
Razne su definicije učenja. Stevanović učenje definiše kao «progresivno i relativno trajno mijenjanje individue nastale pod utjecajem sredine i izazvano potrebama individue koja se mijenja.»
Učenje odnosno stjecanje znanja je jedan od oblika spoznavanja vanjskog svijeta. U znanju se odražavaju predmeti i pojave vanjskog svijeta, njihova svojstva i međusobni odnosi i zakoni njihova razvitka. To odražavanja je aktivan i složen proces, a rezultat tog procesa su: percepcije, predodžbe, sudovi, pojmovi i sl.
U narednom periodu obrazložiti ćemo svaku od etapa učenja u nastavi.
ETAPE PROCESA UČENJA U NASTAVI
Bilo koje učenje i proces učenja, pa tako i u nastavi prolazi kroz nekoliko sljedećih etapa, a one su:
1. stjecanje percepcija i predstava,
2. formiranje pojmova i usvajanje zakona putem mišljenja,
3. utvrđivanje znanja, vještina i navika,
4. primjena znanja u praksi,
5. provjeravanje znanja, vještina i navika.
Sada ćemo objasniti svaku od navedenih etapa procesa učenja u nastavi.
Stjecanje percepcija i predstava
Ova etapa predstavlja temelj čovjekovog spoznavanja ali i procesa učenja. Osjeti, percepcije i predodžbe su zapravo temelj cjelokupnog znanja.
Iskustva didaktike pokazuju da se pojmovi, zakoni i sudovi, ne mogu usvojiti uspješno bez percepcija i predodžbi, odnosno pojedinačnog i konkretnog.
Didaktičari naglašavaju veliki značaj percepcije u procesu učenja.
Promatranje u nastavi razlikuje se od površnog gledanja i slušanja. To je aktivan i svjestan proces, odnosno da je učenik usmjeren na promatranje određenog predmeta ( svjestan je cilja promatranja ), svjestan je stanovišta sa koga promatra i osjetilnu percepciju prati i misaona aktivnost ( učenici izoliraju predmet od okoline, upčavaju na njemu određene karakteristike i uspoređuju ih).
Možemo vidjeti da je promatranje:
a. aktivno
b. svjesno
c. živo
d. praćeno misaonom aktivnošću.
Promatranje u nastavi se razlikuje od naučnog promatranja.
Sposobnost promatranja se stječe vježbanjem. Druga karakteristika promatranja u nastavi je njegova ograničenost na mali broj predmeta. Promatranje u nastavi je uvijek povezano sa mišljenjem. Razvijanje sposobnosti promatranja kod učenika usmjereno je na povezivanje percipiranja sa analitičkim i sintetičkim mišljenjem.
Važnu ulogu imaju i kinestetički osjeti.
Više u Pedagogija
Didaktika
- Didaktika
- Univerzitet 'Bijeljina' · Bijeljina
- 18 stranica
Adolescencija – Putovanje kroz promene
- ostalo
- 7 stranica
Upoznavanje dece predškolskog uzrasta sa Sunčevim sistemom
- metosika upoznavanje okoline
- Visoka škola strukovnih studija za vaspitače u Kruševcu · Srem. Mitrovica
- 9 stranica
Više u Seminarski radovi
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Akcionarsko društvo – Pojam, karakteristike, način donošenja
- Ekonomija
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Ortačko društvo
- Privredno pravo
- 11 stranica
Više u Skripte
Virtuelna komunikacija i kultura
- Komunikacija i kultura
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 6 stranica
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Didaktika
- Didaktika
- Univerzitet 'Bijeljina' · Bijeljina
- 18 stranica