background image

Univerzitet u Novom Sadu 
Pedagoški fakultet Sombor

Moodle u nastavi

Nastavni predmet: Metodika medija I nastave informatike

background image

Prof: 
Student:
Dragan Cvetković                                                                                       Živana  
Đukić

Sombor, maj 2024.

Sadržaj 

Uvod..............................................................................................................................1
Istorijat i razvoj Moodla..........................................................................................2
Značenje i naziv.........................................................................................................4
Upotreba u nastavi...................................................................................................5

Evaluacija I ocenjivanje...................................................................................6
Personalizacija učenja......................................................................................7

Moodle u Srbiji...........................................................................................................7
Kreiranje kursa u Moodle-u...................................................................................9

Lekcije.................................................................................................................11
Test.......................................................................................................................11
Način ocenjivanja............................................................................................12

Zaključak...................................................................................................................13
Literatura..................................................................................................................14

Page 3 is redacted
background image

2

nudi   skalabilno   rešenje   koje   može   podržati   veliki   broj   korisnika   i 
kurseva.   Njegova   modularna   struktura   omogućava   lako   dodavanje 
novih funkcionalnosti i proširenja. Takođe, Moodle ima snažnu globalnu 
zajednicu koja kontinuirano doprinosi njegovom razvoju i poboljšanju. 
Ova zajednica pruža podršku, razmenjuje iskustva i razvija nove alate 
koji unapređuju korisničko iskustvo. U vreme kada digitalna pismenost 
postaje sve važnija, Moodle igra ključnu ulogu u pripremi učenika za 
buduće izazove. Uvođenje Moodle-a u nastavu ne samo da poboljšava 
kvalitet   obrazovanja,   već   i   podstiče   inovacije   i   kreativnost   u 
podučavanju. Uz sve ove prednosti, Moodle se izdvaja kao jedan od 
najefikasnijih alata za modernizaciju obrazovanja. 

Istorijat i razvoj Moodla 

Moodle   je   razvijen   od   strane   Martina   Dougiamasa,   australijskog 
edukatora i programera. Martin je započeo rad na Moodle-u kao deo 
svog doktorata na Curtin University of Technology početkom 2000-ih. 
Dougiamas   je   imao   iskustvo   u   administraciji   različitih   obrazovnih 
platformi, što mu je omogućilo da identifikuje prednosti i nedostatke 
postojećih sistema. Njegov cilj je bio da stvori fleksibilnu i pristupačnu 
platformu koja bi podržavala socijalnu konstrukcionističku pedagogiju, 
naglašavajući važnost saradnje i interakcije u učenju.

2001: Martin Dougiamas započinje rad na Moodle-u kao deo svog 
istraživačkog   rada.   Fokusira   se   na   izgradnju   platforme   koja 
omogućava   kreiranje   i   upravljanje   online   kursevima   sa   snažnim 
naglaskom na interaktivnost i kolaboraciju među učenicima.

2002: Prva verzija Moodle-a je objavljena kao open-source projekat. 
Objavljivanjem   koda   kao   slobodnog   i   otvorenog,   Dougiamas   je 

background image

3

omogućio širokoj zajednici da koristi, modifikuje i doprinosi razvoju 
platforme.

2003: Moodle počinje da dobija na popularnosti među obrazovnim 
institucijama i nastavnicima zbog svoje fleksibilnosti i mogućnosti 
prilagođavanja specifičnim potrebama. Počinje se formirati aktivna 
zajednica korisnika i programera koji doprinose razvoju dodataka i 
proširenja za Moodle.

2004-2005: Organizuјu se prve MoodleMoot konferencije, događaji 
gde   se   okupljaju   korisnici,   programeri   i   edukatori   radi   razmene 
ideja   i   iskustava.   Moodle   zajednica   raste   eksponencijalno, 
doprinoseći brzom razvoju platforme.

2006:   Moodle   postaje   jedan   od   najpopularnijih   Learning 
Management System (LMS) platformi na svetu. Broj korisnika raste 
eksponencijalno, a platforma se koristi u školama, univerzitetima i 
korporacijama širom sveta.

2008:   Uvedene   su   značajne   tehničke   inovacije,   uključujući 
poboljšanja   u   interfejsu   i   korisničkom   iskustvu.   Moodle   postaje 
robusniji   i   skalabilniji,   sposoban   da   podrži   velike   obrazovne 
institucije i kompleksne obrazovne potrebe.

2011-2014: Moodle nastavlja sa unapređenjem, uvodeći podršku za 
mobilne uređaje, što omogućava učenicima i nastavnicima pristup 
kursevima   putem   pametnih   telefona   i   tableta.   Platforma   postaje 
kompatibilna sa različitim uređajima i operativnim sistemima.

2015-2018: Uvedene su nove funkcionalnosti kao što su analitika 
učenja, koja omogućava nastavnicima da prate napredak učenika i 
identifikuju oblasti koje zahtevaju dodatnu pažnju. Integracija sa 
spoljnim alatima i servisima, kao što su Google Drive i Microsoft 
Office, postaje standard.