“Moodle” u nastavi

Univerzitet u Novom Sadu
Pedagoški fakultet Sombor
Moodle u nastavi
Nastavni predmet: Metodika medija I nastave informatike

Prof:
Student:
Dragan Cvetković Živana
Đukić
Sombor, maj 2024.
Sadržaj
Uvod..............................................................................................................................1
Istorijat i razvoj Moodla..........................................................................................2
Značenje i naziv.........................................................................................................4
Upotreba u nastavi...................................................................................................5


2
nudi skalabilno rešenje koje može podržati veliki broj korisnika i
kurseva. Njegova modularna struktura omogućava lako dodavanje
novih funkcionalnosti i proširenja. Takođe, Moodle ima snažnu globalnu
zajednicu koja kontinuirano doprinosi njegovom razvoju i poboljšanju.
Ova zajednica pruža podršku, razmenjuje iskustva i razvija nove alate
koji unapređuju korisničko iskustvo. U vreme kada digitalna pismenost
postaje sve važnija, Moodle igra ključnu ulogu u pripremi učenika za
buduće izazove. Uvođenje Moodle-a u nastavu ne samo da poboljšava
kvalitet obrazovanja, već i podstiče inovacije i kreativnost u
podučavanju. Uz sve ove prednosti, Moodle se izdvaja kao jedan od
najefikasnijih alata za modernizaciju obrazovanja.
Istorijat i razvoj Moodla
Moodle je razvijen od strane Martina Dougiamasa, australijskog
edukatora i programera. Martin je započeo rad na Moodle-u kao deo
svog doktorata na Curtin University of Technology početkom 2000-ih.
Dougiamas je imao iskustvo u administraciji različitih obrazovnih
platformi, što mu je omogućilo da identifikuje prednosti i nedostatke
postojećih sistema. Njegov cilj je bio da stvori fleksibilnu i pristupačnu
platformu koja bi podržavala socijalnu konstrukcionističku pedagogiju,
naglašavajući važnost saradnje i interakcije u učenju.
2001: Martin Dougiamas započinje rad na Moodle-u kao deo svog
istraživačkog rada. Fokusira se na izgradnju platforme koja
omogućava kreiranje i upravljanje online kursevima sa snažnim
naglaskom na interaktivnost i kolaboraciju među učenicima.
2002: Prva verzija Moodle-a je objavljena kao open-source projekat.
Objavljivanjem koda kao slobodnog i otvorenog, Dougiamas je

3
omogućio širokoj zajednici da koristi, modifikuje i doprinosi razvoju
platforme.
2003: Moodle počinje da dobija na popularnosti među obrazovnim
institucijama i nastavnicima zbog svoje fleksibilnosti i mogućnosti
prilagođavanja specifičnim potrebama. Počinje se formirati aktivna
zajednica korisnika i programera koji doprinose razvoju dodataka i
proširenja za Moodle.
2004-2005: Organizuјu se prve MoodleMoot konferencije, događaji
gde se okupljaju korisnici, programeri i edukatori radi razmene
ideja i iskustava. Moodle zajednica raste eksponencijalno,
doprinoseći brzom razvoju platforme.
2006: Moodle postaje jedan od najpopularnijih Learning
Management System (LMS) platformi na svetu. Broj korisnika raste
eksponencijalno, a platforma se koristi u školama, univerzitetima i
korporacijama širom sveta.
2008: Uvedene su značajne tehničke inovacije, uključujući
poboljšanja u interfejsu i korisničkom iskustvu. Moodle postaje
robusniji i skalabilniji, sposoban da podrži velike obrazovne
institucije i kompleksne obrazovne potrebe.
2011-2014: Moodle nastavlja sa unapređenjem, uvodeći podršku za
mobilne uređaje, što omogućava učenicima i nastavnicima pristup
kursevima putem pametnih telefona i tableta. Platforma postaje
kompatibilna sa različitim uređajima i operativnim sistemima.
2015-2018: Uvedene su nove funkcionalnosti kao što su analitika
učenja, koja omogućava nastavnicima da prate napredak učenika i
identifikuju oblasti koje zahtevaju dodatnu pažnju. Integracija sa
spoljnim alatima i servisima, kao što su Google Drive i Microsoft
Office, postaje standard.
Više u Informacione tehnologije
TCP/IP protokol stek arhitektura
- Informatičko upravljanje preduzećima
- Visoka tehnička škola strukovnih studija u Kragujevcu · Trstenik
- 26 stranica
Uvod u informacione sisteme
- PROJEKTOVANJE INFORMACIONIH SISTEMA
- --- Srbija | Beograd --- · Beograd
- 21 stranica
ULM jezik za Softversko inženjerstvo
- SOFTVERSKO INŽENJERSTVO
- --- Srbija | Beograd --- · Beograd
- 22 stranica