Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Sport
Objavio studenti.rs 19. april 2021. Prijavi dokument
UVOD
Dečja psihologija se najranije konstituisala od svih oblasti razvojne psihologije i danas je najrazvijenija. Dečja psihologija proučava razvoj psihičkog života u detinjstvu. Od prvih dana nastanka, pa sve do danas, okrenuta je praktičnoj primeni u svim oblastima rada sa decom, a posebno u obrazovanju i vaspitanju. Novija ispitivanja su otkrila da su razvoj i vaspitanje međusobno zavisni. Razvojni psiholozi različitih teorijskih orijentacija su saglasni da učenje i vaspitanje bitno utiču na razvoj. U teorijama psihičkog razvoja nalazimo pokušaje sistematizovanog objašnjavanja razvoja. Dobra teorija predstavlja pogodan okvir za naučno istraživanje koje obuhvata procese posmatranja, postavljanja hipoteza, proveravanja hipoteza i određivanja vrednosti hipoteza. Otuda je i uloga teorije ne samo da ujedini postojeće podatke o određenoj oblasti istraživanja, već i da bude putokaz za dalja istraživanja, otkrivanje novih informacija i objašnjavanje uzročno-posledičnih odnosa proučavanih pojava koje pomažu da se one shvate.
2. Kognitivni razvoj dece
Kognitivni razvoj je proces progresivnog menjanja i usložnjavanja kognitivnih struktura i funkcija, od rođenja pa do dostizanja zrelosti. Obuhvata činioce, prirodu, mehanizme, procese, stadijume u razvoju (opažanja, pamćenja, učenja, mišljenja) i njihove efekte.Formiranje i struktuiranje ličnosti deteta, koje počinje u ranom detinjstvu odnosno u predškolskom periodu usko je povezano sa razvojem njegove emocionalne-voljne sfere,njegovih interesovanja i motiva ponašanja. Veoma važan uticaj na kognitivni razvoj ima društveno okruženje, a posebno njegova interakcija sa odraslima.
U ranom detinjstvu dete ne razlikuje ulogu odraslog i neshvata sopstveni položaj i građenje specifičnih odnosa. Sa uzrastom se događaju mnoge promene u socijalnom položaju dece. Postoje raličite teorije razvoja deteta Frojdova, Pijažeova,Geselova itd .
Tokom poslednjih deset godina teorije dečjeg razvoja kretale su se u okviru krajnjih suprotnosti.
Na jednom kraju su bile teorije prema kojima je mozak deteta pri rođenju bila tzv.prazna table i da je celokupni razvoj posledica učenja i iskustva.Ovakvo shvatanje bilo je praćeno vrlo često drastičnim stimulativnim vežbama u pokušaju da se razvoj unapredi ili ubrza, ali su takva očekivanja izneverena.
Na drugom kraju nalaze se teorije prema kojima su sve sposobnosti deteta urođene, unapred sadržane u mozgu, a njihovo razotkrivanje nastaje spontano, tokom bioloski određenog procesa razvijanje mozga.Ovakva shvatanja su negirala ili minimizirala uticaj sredinskih činilaca i iskustva na razvoj i vodila pasivnom stavu u tretmanu dece sa uporednim razvojem u iščekivanju da će se određena funkcija javiti kada mozak bude za to dovoljno zreo.Najpoznatije zastupanje ovakvih shvatanja bio je Gezel.Savremena shvatanja vide razvoj kao rezultat interakcije bioloških i sredinskih činilaca, odnosno iskustva.Teorije dečijeg razvoja razlikuju se i po tome da li razvoj sagledavaju kao diskontinuiranu pojavu tj. teorije stadijuma i kontinuiranu, odnosno ne stadijumske teorije.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio zorana_goran 18. april 2024.
Objavio JELA77 25. mart 2024.
Objavio sandra93 19. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.