E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Skripte, Obrazovanje, Pedagogija
Objavio Danijela77 19. novembar 2012. Prijavi dokument
POJAM I ZADACI
Konstituitivni zahtevi svake nauke:
1. Jasno definisan predmet kojim se bavi
2. Da ima svoju metodologiju (polazišta, metode, tehnike, i instrumente za proučavanje svog predmeta
3. Naučni sistem – fond saznanja o svom predmetu
4. Da raspolaže razvijenim jezikom – pojmovi, sintagme, termini, simboli, kojim saopštava saznanja o predmetu kojim se bavi methodos (lat. Methodus) – postupak, sistem, red; smišljeni i planski rad, istraživanje; način razumevanja i delovanja logos – reč, um, razum, misao, razmatranje
Metodologija neke nauke – teorija (nauka, učenje) o istraživanju predmete te nauke…
Zadaci metodologije pedagogije
1. Teorijsko – epistemološki
2. Organizaciono – tehničko – praktični
Teorijsko – epistemološki zadaci
Organizaciono – praktično – tehnički zadaci
Metodologija pedagogije je teorijska, normativna i praktična po svojim zadacima. Svi ovi zadaci su povezani, isprepletani i jedinstveni.
Predmet pedagogije je vaspitanje koje sadrži vaspitanje i obrazovanje sve aspekte te delatnosti(obrazovanje, samoobrazovanje, samovaspitanje, nastava…)
Po predmetu proučavanja – pedagogija je humanistička i društvena nauka. Predmetno i metodološki pedagogija je samostalna nauka i istovremeno povezana sa drugim naukama: psihologijom, sociologijom, antropologijom, istorijom, medicinom… Tokom XIX veka tendencija da se društvene i humanističke nauke međusobno razgraniče.
Od druge polovine XX veka tendencija da se povežu i integrišu.
METODOLOGIJA PEDAGOGIJEU SISTEMU PEDAGOŠKIH DISCIPLINA
Kriterijumi po kojima se konstituišu pedagoške discipline:
Metodologija pedagogije
Metodologija pedagogije kao studijska disciplina
Metodologija predstavlja i delatnu komponentu nauke. Bez osnovnih metodoloških saznanja ne mogu se na pravi način koristiti rezultati proučavanja i istraživanja u oblasti vaspitanja.
Proučavanjem i istraživanjem vaspitanja bave se i oni koji neposredno učestvuju u vaspitnom procesu, od predškolskih ustanova do institucija za obrazovanje odraslih.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Nenad Zivkovic 25. mart 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.