Uloga slike i crteža u nastavi prirode i društva
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio studenti.rs 12. mart 2016. Prijavi dokument
VRSTE PEDAGOŠKIH ISTRAŽIVANjA
Prema kriterijumu ili posredne primenljivosti , podagoška istraživanja se dele na fundamentalna, operativna razvojna. Fundamentalna istraživanja predstavnjaju istraživanja osnovnih zakonitosti vaspitanja i za njih je karakteristično da su obično interdisciplinarna. Takvo je npr istraživanje zakonitosti saznajnog procesa (proces sticanja znanja u nastavi). Ono se obavlja sa uže pedagoškog (didaktičkog) ali i sa logičkog i psihološkog stanovišta. Operativna istraživanja utvrđuju kako se fundamentalnim istraživanjima saznate zakonitosti mogu najuspešnije primenjivati u praksi. Ova istraživanja još se nazivaju i primenjenim istraživanjima jer su u direktnoj službi unapređenja naučne (pedagoške) prakse. Razvojana istraživanja se nadovezuju na operativna i svode se na iznalaženje najpodesnijih načina prenošenja rezultata opertaivnih istraživanja u masovnu praksu.
Po jednom drugom kriterijumu pedagoška istraživanja se dele na teorijska (obavljaju se misaonim putem) i empirijska (tiču se proučavanja iskustva).
Empirijska istraživanja karakteriše induktivni put dolaženja do novih saznanja —> put saznanja od pojedinačnog, posebnog ka opštem.
Teorijska istraživanja karakteriše deduktivni put dolaženja do novih saznanja, put saznanja od opšteg ka posebnom i pojedinačnom.
Postoji podela pedagoških istraživanja na longitudinalna i transverzalna. Longitudinalna istraživanja prate određenu pojavu u svojoj razvojnosti, odnosno u vremenu (npr. kako neki novi nastavni postupak utiče na obim i kvalitet stečenih znanja i umenja u određenom nastavnom predmetu tokom školovanja).
Transverzapna istraživanja proučavaju kakve su promene datih inoviranja trenutno, ali u različitim uslovima (npr. ispitivanje uspeha u izučavanju nekog gradiva zavisno od pola, socio-
ekonomskog statusa porodice, života u gradu ili selu, Potrebno je spomenuti i komparativna pedagoška istraživanja kojima se upoređuju različiti vaspitni i školski sistemi ili njihove komponente (npr. upoređuju se planovi i programi na nivou, osnovnih škola, udžbenici istih nastavnih predmeta,…).
PEDAGOŠKO ISTRAŽIVANjA
Veoma je pogodna i prihvatljiva definicija naučnog istraživanja “kao sistematski, kritički, kontrolisani i ponovljivi proces sticanja novih znanja neophodnih (ponekad sam dovoljnih) za identifikovanje, određivanje i rešavanje naučnih (teorijskih i empirijskih)
Klasifikacija naučnih istraživanja u kinezilogiji može se izvesti na osnovu različitih kriterijuma i primene:
1) Opšte prihvaćena podela prema prirodi naučnih istraživanja, koja važi praktično u svimnaukama, je:
a) teorijska istraživanja i
b) empirijska istraživanja.
U kineziologiji je ova podela teško održiva, ili je teško napraviti oštru granicu neku između njih. Naime, u slučaju da je problem istraživanja teorijskog karaktera dokazni materijal rezultat iskustvenih metoda (empirijske prirode), ili s druge strane, ako je problem istraživanja empirijskog karaktera, svedočanstvo Koje se istraživanjem dobija neophodno traži teorijske operacije i znanja, zaista je nemoguće vršiti podelu na teorijska i empirijska istraživanja. U manjem broju su teorijska istraživanja (Analitička samo kvalitativna) zastupljena u kineziologiji.
2) Prema cilju preduzimanja naučna istraživanja u kineziologiji mogu se podeliti u dve vrste:
a) fundamentalna (bazična) – radi sticanja novih znanja, proveravanja i proširivanja postojećeg sistema znanja u kineziologiji;
b) Primenjena (aplikativna) – radi sticanja novih znanja i informacija potrebnih za praktičnu primenu u kineziologiji.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.