Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio Thomas 08. april 2015. Prijavi dokument
1. UVOD
Odnosi s javnošću su težak posao. Uspeh u tom poslu zahteva ljude zdravog razuma, obrazovane, koji takođe poseduju određene sklonosti.
Mogućnosti za ostvarivanje odnosa s javnošću su brojne i raznovrsne. Odnosi s javnošću se ostvaruju se i preko marketinških aktivnosti čijim ostvarivanjem, predstavnici organizacije uspostavljaju sa svojim ciljnim grupama ili pojedincima određenu vrstu komuniciranja, od kojega očekuju da im doprinese efikasnijem ostvarivanju postavljenog cilja. U takvom komuniciranju, oni pored svog osnovnog cilja ostvaruju i ulogu “graditelja” odnosa sa svojom ciljnom grupom.
“Sporadično” građenje odnosa s javnošću ne može da doprinese potpunom međusobnom razumevanju, saradnji i poverenju između organizacije i javnosti. Iz tog razloga treba praksu odnosa s javnošću podići na nivo posebne, priznate profesije, koja će biti u rangu ostalih relevantnih profesija.
Iako to što sve veći broj ljudi izlazi sa koledža sa diplomom odnosa s javnošću izaziva strah u pojedinim krugovima, on ipak nema nikakvog osnova, jer mnogi od tih ljudi koji završavaju stu¬dije, smatraju ih više kao dodatnu veštinu ne¬go kao rad sa punim radnim vremenom. Niko više ne sumnja da je poznavanje odnosa s javnošću izuzetno važno za ljude koji imaju sasvim drugo zanimanje. A po stopi od 25 odsto godišnje raste potreba za angažovanjem odnosa s javnošću u mnogim kompanijama širom sveta može se slobodno prognozirati stalni rast potražnje odnosa s javnošću u kompaniji i u agencijama. Takođe, i novčane nagrade su u srazmeri sa vrstom posla (Institut za odnose s javnošću s vremena na vreme objavljuje prosečne plate svojih članova i one iskazuju stalni porast).
2. ODNOSI S JAVNOŠĆU KAO PROFESIJA
Profesionalizacija odnosa s javnošću predstavlja pristup koji polazi od potreba i neophodnosti da se tim poslovima mogu da bave samo izvršioci (pojedinci i grupe) koji su “naoružani” znanjima iz različitih oblasti (žurnalistika, ekonomija, psihologija, pravo i dr). Pri tome, profesionalizacija odnosa s javnošću mora biti stvarna a ne samo formalna, a to znači da je od strane vrhovnog menadžmenta organizacije odnosima s javnošću “dodeljeno pravo mesto” u organizacionoj i menadžerskoj strukturi. Samo takav tretman odnosa s javnošću može doprineti da stručnjaci takvog profila postanu glas,”oči i uši” menadžmenta organizacije i da budu glavni oslonac izgradnje “mosta poverenja” između organizacije i ciljnih grupa javnosti.
Za uspešno obavljanje prakse odnosa s javnošću neophodni su kadrovi po¬sebnog profila. Od ovih kadrova se zahteva da poseduju određena spe¬cijalistička znanja iz oblasti tržišnog komuniciranja, ali istovremeno i da vladaju opštim znanjem iz oblasti ekonomije, prava, žurnalistike, sociologije i drugih društvenih disciplina. S obzirom na to da delatnost odnosa s javnošću nalazi sve širu primenu, to se od zaposlenih u ovoj delatnosti traži sve viši nivo stručnosti i sve veći kvantum znanja. Neophodno da stručnjaci za odnose s javnošću permanentno dopunjavaju postojeće i stiču nova znanja.
Odnosi s javnošću su profesija u kojoj se od kadrova traži da pokažu visok stepen stručnog znanja i određene sklonosti. Ističe se veliki značaj posedovanja stručnih znanja iz sledećih oblasti: proces komuniciranja, mediji i način njihovog funkcionisanja, principi prakse odnosa s javnošću, kreiranje strategija i utvrđi¬vanje prioriteta, planiranje komunikacijskih programa, marketing, oglašava¬nje, upravljanje, budžetiranje i finansiranje i principi motivisanja kao i sklonost za lako izražavanje i uspostavljanje kontakata sa drugim ljudima, planiranje i organizovanje, motivisanje i stimulisanje drugih, saradnju i timski rad, bavljenje istraživačkim radom, javno nastupanje, vođenje finansija, pismeno izražavanje i taktično rešavanje konfliktnih situacija.
Međutim, nema profesionalizacije odnosa s javnošću ako svoj doprinos ne pruže organizacije (kompanije), obrazovne institucije i društvena zajednica.
3. OBRAZOVANJE ZA ODNOSE S JAVNOŠĆU
Obrazovne institucije mogu doprineti profesionalizaciji odnosa s javnošću osnivanjem škola i fakulteta za redovno izučavanje te discipline i dobijanjem određenih diploma, certifikata i sl.
Izučavanje oblasti odnosa s javnošću započelo je oko 1920. godine, u okviru kurseva o publicitetu na nekim univerzitetima u SAD. Ova problematika je u početku bila sastavni deo obrazovnih programa na odsecima za no¬vinarstvo, a kasnije postepeno postaje predmet posebnog izučavanja na odsecima za komuniciranje i poslovnu ekonomiju. Prvi specijalistički kurs za odnose s javnošću uveden je 1923. godine na Odseku za novinarstvo Škole za trgovinu, računovodstvo i finansije na Univerzitetu u Njujorku. Posle toga, kursevi za odnose s javnošću postepeno se uvode i na drugim univer¬zitetima širom SAD, a krajem četrdesetih godina počinje se sa naučnim izučavanjem ove problematike i na međunarodnom planu.
Uporedo sa afirmacijom profesije odnosa s javnošću na međunarodnom pla¬nu, javlja se potreba za školovanjem ovih kadrova i u mnogim drugim zemljama širom sveta. Po ugledu na SAD, kursevi za odnose s javnošću uvode se na visokoškolskim institucijama u Južnoj Americi, Evropi i Australiji, a nešto kasnije u Aziji i Africi. Do početka 80-ih godina, kursevi za odnose s javnošću bili su uvršćeni u nastavne programe na univerzitetima u: SR Nemačkoj, Velikoj Britaniji, Italiji, Francuskoj i u nekim zemljama Afrike, Azije i Južne Amerike.
U visokom obrazovanju Velike Britanije, studije biznisa i menadžmenta beleže najbrži napredak. Za poslednjih pet godina u britanski univerzitetski sistem ugrađene su fakultetske i postdi¬plomske studije iz oblasti odnosa s javnošću. Prvi akademski pro¬gram iz oblasti odnosa s javnošću bio je magistarski (jednogodišnji) program na univerzitetu u Stirlingu u Škotskoj.
Sličan program magistarskih studija, ali na trogodišnjoj dopisnoj osnovi, uveden je na na istom univerzitetu i odmah je postao veoma popularan među studentima iz Ujedinjenog Kraljevstva i drugih zemalja. Programom se traži da student obavezno nedelju dana svake godine pohađa kurs na samom univerzitetu.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.