Odlomak

Analiza organizacije i implementacija rešenja.

”Bašta” doo je porodična firma sa sedištem u Zrenjaninu, koja se već dugi niz godina bavi uvozom saksijskog i rezanog cveca iz Holandije. Firma zapošljava preko 80 radnika specijalizovanih za rad sa cvećem i za aranžiranje eksterijera i enterijera. Osim cveća u svojim objektima prodaje I raznovrsnu kućnu galanteriju, kao I razne dekoraivne artikle. Poslovanje “Bašte” doo beleži procentualni uspon u period od 2002.god u proseku svake godine veći za oko 20%.

 

 
PEST ANALIZA
PEST analiza predstavlja jednu od najpoznatijih metoda za istraživanje uticaja opšteg okruženja na poslovanje preduzeća. Njenu suštinu čini pojedinačno ali i integralno analiziranje četiri ključne dimenzijeokruženja: Političke, Ekonomske, Sociokulturne i Tehnološke. Pri tome se ovi uticaji analiziraju kao opštinacionalni i svetski trendovi i stanja koja će makar posredno i u dugom roku imati uticaja na poslovanje preduzeća. Ne može se napraviti nikakvo rangiranje važnosti nabrojanih dimenzija, niti predložiti konkretan analitički instrument za njihovo snimanje pa stoga ni postupak za primenu.

 

 

 

Funkcionalna organizaciona struktura
Za realizaciju projekta princip organizovanja je autentičan kao i kod drugih poslovnih organizacija i svodi se na podelu i integraciju pojedinih aktivnosti. To znači da je izvršena podela na veliki broj samostalnih aktivnosti, a da su u procesu integracije sve aktivnosti svrstane u pojedine celine prema srodnosti, gde te celine čine odgovarajuće funkcije.

Pošto je “Bašta”doo još uvek malo preduzeće, veliki broj aktivnosti je grupisan na manji broj celina, tako da generalni direktor zajedno sa još jednim osnivačem čini vrh, a ostale aktivnosti su podeljene na tzv,pravnu službu koja obavlja I ljudske resurse, na finansije I na komercijalu koja je zadužena I za nabavku I sve ostale administrativne poslove. Ovde je još uvek zastupljen početni oblik funkcionalne organizacije.

 

 

 
Generalni menadžer
Rukovodi kompletnom organizacijom, usaglašava se sa sektorom nabavke, pravnom službom I finansijama I donosi bitne odluke za dalji razvoj firme, kao I odluke oko investiranja. Prati realizaciju postavljenih ciljeva raspoređuje zaduženja, koordinira izvršenju zadataka i kontroliše rezultate rada. Pošto je prodajno I uslužno preduzeće generalni menadžer prati kretanja na tržištu, razvoj tehnologije, prati kretanja konkurentskih preduzeća iste ili srodne delatnosti, razvoj sredstava za rad, kao i svih faktora koji mogu uticati na razvoj preduzeća, kako pozitivno tako i negativno.

 

 

 

Menadžer nabavke:
Na temelju godišnjeg plana proizvodnje menadžer nabavke i uvoza izrađuju plan nabavke. U tom planu usklađuje četiri vida nabavke: cenu, kvalitet, rokove isporuke i troškove prevoza nabavke robe. Prethodno prikuplja podatke o proizvođačima i dobavljačima robe na domaćem i inostranom tržištu. Pritom se služi komercijalnim katalozima ili časopisima iz proizvodne delatnosti preduzeća, a u novije vreme i informatičkim bazama podataka. Nakon uspostavljanja poslovne saradnje s nekim od proizvođača ili dobavljača u zemlji ili u inostranstvu menadžer nabavke nadzire sprovođenje ugovora, posebno kvalitet robe i dinamiku isporuke. Reklamira nekvalitetnu isporučenu robu ili urgira ako isporuke kasne.

 

 

 

Menadžer prodaje
Svakodnevno analiza prodaju i uspešnost i preduzimanje akcija u cilju poboljšanja prodaje.Ima odgovornost za postizanje dnevnih, nedeljnih, mesečnih i periodičnih planova.Komunicira sa podređenima i nadređenima putem dnevnih izveštaja o obavljenim poslovima. Vodi računa o stanju zaliha i predlaže mere za njihovo smanjivanje. U neposrednom je kontaktu sa kupcima I preduzima mere za zadovoljenje njihovih potreba, pogotovo kod zahtevnijih kupaca, jer pronalazi rešenja koja su prihvatljiva za obe strane

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari