Medjunarodni marketing
VEŽBE
Međunarodni marketing predstavlja tržišno upravljanje i koordinaciju poslovnih aktivnosti radi što uspešnije internacionalizacije privrednih subjekata i njihovog adekvatnog uklapanja u inostranu sredinu. To je savremena koncepcija i osvarivanje tržišnog uspeha u međunarodnim i globalnim razmerama. Zadatak međunarodnog marketinga je kompleksniji od zadataka domaćeg marketinga.
Elementi markesting miksa su: proizvod, cena, promocija i distribucija.
Domaće okruženje – nekontrolisane varijable: konkurentska struktura, ekonomska klima, politički i pravni faktori.
Strano okruženje – nekontrolisane varijable: ekonomsa snaga, nivo tehnologije,geografija i infrastruktura, faktori kulture, politički i pravni faktori.
Strategija standardizacije – Podrazumeva nastup preduzeća na svim tržištima sa identičnim proizvodom i identičnim cenama, po identičnom sistemu distribucije i uz identični program promocije. Osnovne predpostavke ove strategije su: homogenost tražnje, slični ukusi, slične želje i potrebe potrošača na svim tržištima. Osnovni nedostatak je rigidnost ove strategije (nema mnogo mogućnosti i prostora za menjanje).
Marketing efekti standardizacije:
- Jedinstveni imidž
- Ekonomija obima kao najznačajniji
- Maksimalan ukupan dohodak
- Bolje korišćenje sopstvenih resursa i ideja
- Bolje planiranje i kontrola
- Povećanje cenovne konkurentnosti
Strategija prilagođavanja – ili individualizacija podrazumeva potpunu lokalizaciju odnosno prilagođavanje svih elemenata marketing miksa karakteristikama okruženja. Osnovne predpostavke ove strategije su: heterogenost tražnje, različiti ukusi, različite želje i potrebe potrošača u različitim kulturama, mogućnost prilagođavanja. Osnovni nedostatak ove strategije su veliki troškovi.
Marketing efekti strategije prilagođavanja:
- Fleksibilnost
- Maksimiziranje prodaje
- Maksimalni dohodak po tržištu
- Bolje korišćenje tržišnih prilika
- Bolji kontakt sa potrošačima
- Povećanje necenovne konkuretnosti
Više u Ekonomija
Analiza determinanti ponašanja potrošača na primeru proizvoda “Instant Palenta” RJ – Corn Product
- Ponasanje potrosaca
- UNIVERZITET EDUCONS - Fakultet poslovne ekonomije · Srem. Kamenica
- 14 stranica
Statistika – Korelacija
- Statistika
- UNIVERZITET U BANJA LUCI Ekonomski fakultet
- 6 stranica
Regresiona analiza
- Statistika
- UNIVERZITET U BANJA LUCI Ekonomski fakultet
- 6 stranica