Odlomak

Potreba za kretanjem ljudi i prevozom dobara javlja se od davnina. Kao važan elemenat društvenog razvoja ističe se saobraćaj, jer su promjene u društvu uticale na mobilnost. Pored brojnih prednosti od razvoja točka sve do danas, saobraćaj sa sobom nosi niz štetnih posljedica kao što su zagađenje životne sredine, buka, iscrpljivanje prirodnih resursa, poginuli, teško i lako povrijeđeni u saobraćajnim nezgodama, troškovi saobraćajnih nezgoda, kao i negativan uticaj na socijalne međuljudske odnose izazvane saobraćajem i saobraćajnim nezgodama.

 

Uticaj okoline najlakše je posmatrati kroz:

  • Nepovoljne vremenske uslove
  • Negativne uticaje roditelja (Odnos roditelja i djece)
  • Uticaj policije i skrivenih kamera

 

U vrijeme padavina (grad, kiša ili snijeg) raste rizik od nezgode. Skandinavska istraživanja su pokazala da neočekivane snježne padavine, prvi jesenji snijeg i padavine poslije dužih perioda bez padavina značajno povećavaju rizik nezgoda, a posebno nezgoda sa nastradalim. Učesnici u saobraćaju se privikavaju na loše vremenske uslove i ovaj negativan uticaj slabi. Posebno opada rizik od nezgoda sa povrijeđenim i poginulim. Naša istraživanja (Lipovac, K, 1993) su potvrdila ove stavove i pokazala da pojava grada najviše utiče na rizik nezgode, a posebno na rizik nezgoda mladih i neiskusnih vozača.

 

Jedno od važnih političkih pitanja sa kojim će svijet biti suočen u narednim decenijama predstavlja način na koji će se reagovati na opasnost od globalnog zagrijavanja usljed sve većih koncentracija gasova (kao što je ugljendioksid) koji u atmosferi izazivaju efekat staklene bašte.

Posljedice prevazilaze obično povećanje temperature: zabrinutost izaziva podizanje nivoa morskih površina i promjenljivost vremenskih uslova (Stiglitz, 2008). Sprovedene su brojne studije koje su ispitivale uticaj vremenskih prilika na bezbjednost saobraćaja, uključujući Australiju, (Keay and Simmonds, 2006), Kanadu (Andrey et al., 2005), Indiju (Mondal et al., 2008), Iran (Nokhandan et al., 2008), Izreal (Brodsky and Hakkert, 1988), Holandiju (Brijs et al., 2008), Švedsku (Norrman et al., 2000), Veliku Britaniju (Edwards, 1999) i Sjedinjene Države (Eisenberg, 2004). Uticaj klime na saobraćaj je u velikoj mjeri ispitivan u posljednje dvije decenije i pružen je uvid u najugroženije regione i transportne aktivnosti.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Bezbednost

Više u Maturski Radovi

Više u Obrazovanje

Više u Saobraćaj

Komentari