Vaspitanje za zdravlje u prevenciji zaraznih bolesti
Objavio makii005 14. januar 2025.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio manicm 08. jun 2012. Prijavi dokument
Pedagoška dijagnostika
Pedagoška dijagnostika iako neutralni deo vaspitno-obrazovne delatnosti i bitan činilac efikasne organizacije vaspitno-obrazovnog rada još nije našla svoje pravo mesto i značaj u pedagoškoj literaturi. Pedagoška dijagnostika je najvažnija spona između pedagoške teorije i prakse, jasno proizilazi da bi pedagoška nauka znatno više pažnje posvetila teorijskom oblikovanju pedagoške dijagnostike kao posebnoj oblasti među pedagoškim diciplinama. Tim pre što pedagoška dijagnostika kao integralni deo vaspitno-obrazovnog rada nastavnika i vaspitača ima izuzetan značaj i široko se primenjuje u neposrednom vaspitno-obrazovnom procesu, planiranju i programiranju vaspitno-obrazovne delatnosti u organizaciji i rukovođenju savetodavnom pedagoškom radu u sagledavanju činilaca uspeha i neuspeha u školskom učenju u oceni darovitosti i radu sa darovitom decom, kao i sa decom koja imaju razvojni poremećaj.
Moguće promene u ličnosti koje nastaju kao posledica različitih vrsta razvojnih smetnji. Razume se vrsta i težina odstupanja od nekog zamišljenog, optimalnog razvoja, zavisi od vrste razvojne smetnje, težine oštećenja, vremena kada je oštećenje nastalo i ukupnih društvenih uslova za aktiviranje preostalih potencijala osobe sa smetnjama u razvoju. Neposredne promene koje nastaju kao posledica vrste i težine razvojne smetnje nazivaju se primarnim posledicama, a one nastale kao posledica nepovoljnih reagovanja osoba iz neposredne sredine ometenog u razvoju, sekundarnim posledicama. Iz brojnih pokušaja da se ipak pored navedenih obrada pojmovno odredi psihologija ometenog u razvoju kao posebna oblast primenjene psihologije, izdvajamo određenje koje daje Stantić, ovaj autor koristi izraz da je pedagoška dijagnostika specijalna pedagogija, a određuje je kao psihološku disciplinu koja se bavi ispitivanjem karakteristika, doživljavanja i ponašanja osoba sa takvim somatopsihičkim varijacijama koje u važnim obzirnim situacijama smanjuju uspešnost njihovog organizma kao oruđe za akciju i služe kao podražaj za njih same.
Pojedine osobe u okviru psihologije ometenih u razvoju javili su se kao rezultat proaktivnih potreba, institucija u kojima se razvijeni programi rane rehabilitacije, obrazovanja, profesionalnog osposobljavanja i mentalno higijenske zaštite pojedinih kategorija ometenih u razvoju. U načelu sve napomene date o epistemološkom statusu oblasti u celini, važe i za ove podoblasti. U dosadašnjoj praksi njihov razvoj je pomogao da se u značajnoj meri unapredi rad sa hendikepiranima, pa su time i one kao pojedinačne psihološke discipline opravdale svoje postojanje. U pokušaju da se odgovori na pitanje koje je područje rada sa hendikepiranima u primarnoj nadležnosti psihologa, saradnici koji su učestvovali u pripremi plana i programa za hendikepiranu decu došli su do uverenja da će to verovatno za duži period vremena biti pedagoška dijagnostika pa su najveći deo prostora u svim tematskim celinama posvetili sadržajima rada u toj oblasti.
Objavio makii005 14. januar 2025.
Objavio Natasanatalijavasic 14. januar 2025.
Objavio ivanica003 11. decembar 2024.
Objavio juliarmin 14. januar 2025.
Objavio SkazY 14. januar 2025.
Objavio milancet 14. januar 2025.
Objavio makii005 14. januar 2025.
Objavio makii005 14. januar 2025.
Objavio juliarmin 14. januar 2025.
Komentari
You must be logged in to post a comment.