Vakcinacija dece
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Merz 09. februar 2015. Prijavi dokument
ZNAČAJ MARKETINGA
-Potrošači i organizacije uključeni su formalno ili neformalno u niz aktivnosti koje se nazivaju marketingom.
-Marketing predstavlja identifikaciju i zadovoljavanje individualnih i društvenih potreba.
-U fokusu marketinga nalaze se potrošači i njihove potrebe koje se menjaju.
-Cilj marketinga je dugoročna satisfakcija potrošača uz ostvarenje profita.
-Mogu se navesti tri zaključka:
• kao prvo, stvarajući i zadržavajući potrošače, marketing ima centralnu ulogu u realizaciji poslovnog uspeha;
• kao drugo, marketing prepoznaje značaj izgrađivanja odnosa sa potrošačima putem obezbeđivanja satisfakcije i važnost privlačenja novih potrošača stvaranjem dodatne vrednosti. Naime, privlačenje i pridobijanje novih potrošača je daleko skuplje od zadržavanja postojećih potrošača.
• kao treće, jedna od specifičnosti većine tržišta je postojanje oštre konkurencije. Konkurenciju je neophodno nadgledati, pratiti i razumeti, jer će se nezadovoljni potrošači brzo preorijentisati na konkurentske proizvode i usluge.
-Američka asocijacija za marketing(AMA) marketing definiše kao: organizacionu funkciju i set procesa kreiranja, komuniciranja i isporuke vrednosti potrošačima i upravljanja odnosom sa kupcima, na način koji donosi korist organizaciji i njenim stejkholderima.
MARKETING KONCEPT
-Savremeni marketing koncept se shvata kao realizacija korporativnih ciljeva kroz zadovoljenje potreba potrošača, bolje od konkurencije.
-Ključne komponente ovako shvaćenog marketinga su:
• Orijentacija na potrošače: sve aktivnosti preduzeća treba da budu usmerene na obezbeđivanje satisfakcije potrošača.
• Integrisani napori preduzeća: ostvarenje satisfakcije potrošača zasniva se na integrisanom naporu ne samo marketing odeljenja već odgovornosti i napora svih.
• Postizanje ciljeva: da bi se mogli realizovati integrisani napori, menadžment mora verovati u to da se korporativni ciljevi mogu ostvariti samo preko zadovoljnih potrošača.
STVARANJE VREDNOSTI ZA POTROŠAČE
-U savremenim uslovima marketing orijentisana preduzeća su usmerena na stvaranje vrednosti za potrošače. Stvaranjem vrednosti za potrošače oni mogu da ih privuku i zadrže. Takva preduzeća koja isporučuju izuzetnu vrednost svojim ciljnim potrošačima primenjuju marketing koncept putem zadovoljenja potreba, želja i preferencija potrošača i to bolje nego što to čini konkurencija.
-Marketing menadžment koji je usmeren na stvaranje vrednosti, potrošače tretira drugačije nego što se potrošač tretirao u tradicionalnom pristupu.
-U tradicionalnom pristupu potrošač je na dnu piramide, zatim zaposleni „na prvoj liniji“, srednji menadžment i na vrhu piramide nalazi se top menadžment.
-U savremenom preduzeću orijentisanom na potrošaču, piramida je okrenuta tako da su svi usmereni na potrošače.
-Razlike između preduzeća koja su interno orijentisana i ona koja su vođena marketingom u cilju isporuke vrednosti za potrošače, prikazana su ovako:
1. orijentacija na proizvodnju: potrošači dobijaju ono što proizvodnja može da ponudi a potrošač se odlučuje da li će ili neće kupiti proizvod.
2. orijentacija na prodaju: preduzeće priprema nekakav prozvod koji želi da proda, marketing se uključuje u drugu polovinu procesa, odnosno u prodaju proizvoda. Ovakav pristup specifičan je za tržišta gde je ponuda manja od tražnje.
3. stvaranje i isporuka vrednosti za potrošače: važi na tržištima gde je ponuda veća od tražnje.
-Dobar marketing oblikuje i isporučuje ponudu za precizno definisana ciljna tržišta. To predstavlja suštinu novog shvatanja procesa poslovanja.
-Marketing nije na kraju, već je od početka procesa i u toku celog procesa poslovanja.
-U savremenom shvatanju isporuke vrednosti za potrošače dominiraju tri ključna pitanja:
Istraživanje vrednosti – istraživanje i pravilno shvatanje odnosa interakcije između tri prostora 1. Kognitivnog prostora potrošača koji odražava postojeće i latentne potrebe,
2. Prostora kompetencije preduzeća koje predstavlja širinu i dubinu poslovanja,
3. Prostora resursa saradnika koji obuhvata izbor horizontalnog i vertikalnog partnerstva.
Horizontalno partnerstvo znači da preduzeće bira partnere na osnovu njihove sposobnosti da iskoriste šanse koje pruža tržište a vertikalno partnerstvo predstavlja situaciju kada preduzeće bira partnere prema sposobnostima da mu pomaže u stvaranju njegove vrednosti.
Stvaranje vrednosti predstavlja sposobnost preduzeća da kreira vrednosti. Preduzeće treba da koristi ključne kompetencije iz domena svog poslovanja i da odabere poslovne partnere sa kojima će sarađivati preko partnerskih mreža.
Isporuka vrednosti podrazumeva efikasnost menadžmenta preduzeća prema potrošačima, prema sopstvenim resursima i prema poslovnim partnerima.
-Interno orijentisana preduzeća:
Na prvom mestu je ugodnost
U većini prodaja ključni faktori su cena i performanse proizvoda
Segmentaciju tržišta vrše na bazi proizvoda
Oslanjaju se na intuiciju, anegdote i opšteprihvaćene mudrosti
Preferiraju status quo
Ignorišu konkurenciju
Kažnjavaju inovaciju
Drže se istih tržišta
Karakteriše ih samozadovoljstvo
-Preduzeća vođena tržištem:
Tokom čitavog poslovanja vodi se briga o potrošačima
Segmentaciju tržišta vrše na osnovu razlika među potrošačima
Oslanjaju se na informacije markting istraživanja i promene koje se dešavaju na tržištu
Prihvataju promene
Pokušavaju da razumeju konkurenciju
Tragaju za skrivenim tržištima
Nagrađuju inovativnost
Teže ostvarivanju konkurentske prednosti
-Vrednost za potrošača nalazi se u funkciji njegovog shvatanja koristi koju mu pruža neki proizvod ili usluga i žrtve koja je povezana sa kupovinom tog proizvoda.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.