Poslovna komunikacija
Poslovna komunikacija je samo jedan od vidova komunikacije. Danas u svijetu postoji mnogo vidova komunikacije, i različitih načina za komuniciranje. Kada je riječ o gastronomiji i komunikaciji unutar nje, najvažnija je komunikacija u pisanoj formi. Zbog obima informacija koje cirkulišu na dnevnom nivou, i gotovo nepostojećeg prostora za greške, najrentabilnije komuniciranje u pisanoj formi.
Kako bi se razrađeni sistem u gastronomiji održao, u svakom objektu neophodno je da postoji adekvatna komunikacija među odjeljenjima. Najveći priliv novčanih sredstava ugostiteljskih ustanova dolazi upravo iz kuhinje. S toga, neophodno je da se minimalizuju šanse za greškama, a to se radi poboljšavanjem cirkulacije informacija. Informacija u ugostiteljstvu je jako važna.
Komunokologija kao interdisciplinarna nauka, svoje korene i uporište ima u naukama i veštinama kao što su: besedništvo, retorika, gramatika, filozofija, psihologija, lingvistika itd. Način komuniciranja predstavlja veštinu koja se može naučiti i uvežbati, usavršiti. Svoju primenu iz ovih korena pronašla je i u gastronomiji. Budući da teži ostvarivanju humanog, kvalitetnog, estetskog elementa, umjetničko govorništvo je iako u manjoj mjeri zastupljeno i u gastrnomiji. Veština komuniciranja predstavlja aktivnost duha koja se vremenom i iskustvom menja, transformiše, preoblikuje. Ona nas istovremeno upućuje na veštinu življenja, lepotu odnosa sa ljudima, podizanje kulture opštenja na jedan viši, profesionalniji nivo.