Obaveze i nadležnosti rukovodioca u javnom sektoru na primeru Direkcije za naknadu štete
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Objavio zoci96 31. maj 2014. Prijavi dokument
1. Definisanje i tipovi privredne propagande
1.1. Definisanje privredne propagande
Privredna propaganda je plaćeni oblik masovnog komuniciranja koji ima za cilj da prenese informaciju, razvije sklonost i podstakne na akciju u korist proizvoda i usluga preduzeća. To je način promocije gde oglašivač (preduzeće, neprivredne i neprofitne organizacije) finansira prezentiranje postojećim i potencijalnim kupcima, putem sredstava komuniciranja, informacije o sebi i svojim proizvodima i uslugama. Analizom definicija različitih autora (22, str. 762; 39, str. 62; 40, str. 126; 29, 384; 21, str. 33) može se zaključiti da, i pored prisutnih razlika u definisanju privredne propagande, postoje sledeće zajedničke karakteristike: privredna propaganda predstavlja oblik masovnog, odnosno posrednog komuniciranja; to je plaćeni oblik komuniciranja; jednosmerno slanje propagandnih poruka od preduzeća ka auditorijumu; konačni cilj privredne propagandne u sklopu programa integrisanih komunikacija je izgradnja imidža preduzeća i ostvarenje prodaje, što se ostvaruje prenošenjem informacija o preduzeću, proizvodima, razvijanjem sklonosti i preferencija potrošača prema proizvodima i uslugama preduzeća.
Pored razlika u definisanju privredne propagande postoje i razlike u korišćenju termina koji označavaju ovaj oblik marketing komuniciranja. Pored termina privredna propaganda, u upotrebi su termini: oglašavanje ili advertajzing (eng. Advertising) , ekonomska propaganda, propaganda. Sama reč propaganda potiče od latinske reči propagatio, što znači širenje, koja je prvi put upotrebljena od strane katoličke crkve u Rimu (na čelu sa Papom Urbanom VIII) u cilju utemeljenja i širenja katoličke vere u svetu. Kasnije se ista reč koristila i za širenje i produbljivanje ne samo religioznih shvatanja, već i kulturoloških, ideoloških, itd. Pored navedenih termina, često je upotrebi termin reklama (od latinskih glagola clamare i reclamare što znači vikati, odnosno odjekivati). Ona je počela da se koristi još u antičkom vremenu, a njen pravi smisao je došao do izražaja u uslovima dominantnosti prodajne orijentacije, kad je u cilju ostvarenja što većeg obima prodaje bilo neophodno agresivno ubeđivanje kupaca na kupovinu. Zbog toga se i reč reklama povezuje sa preteranim hvalisanjem i ne retko prezentiranjem neistinitih informacija o proizvodima često sumnjivog kvaliteta. Dominantnost marketing orijentacije i neophodnost promene suštine i načina načina komuniciranja sa potrošačima nametnuli su potrebu za korišćenjem adekvatnijeg termina. Savremena privredna propaganda je za razliku od reklame utemeljena na informacijama dobijenim marketing istraživanjima i zasniva se na strategijskom pristupu, dugoročnim ciljevima, istinitom prezentiranju informacija o preduzeću i njegovim proizvodima i uslugama.
Složenost pojma i suštine privredne propagande podrazumeva postojanje brojnih aktivnosti i učesnika u njihovom obavljanju, raznovrsnih uloga i odnosa (Pregled 1). Zbog brojnosti učesnika, specifičnih uloga, troškova pojedinih aktivnosti privredne propagande, broja ljudi koje zapošljavaju, često se govori o industriji privredne propagande kao jednoj od najprofitabilnih industrija.
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.