Istorija granične policije u Srbiji
Objavio underdog011 29. novembar 2024.
Objavio ljubicaigor 03. oktobar 2014. Prijavi dokument
1. KNJIŽEVNO DELO KAO SLOJEVITA STRUKTURA
Moguće je ispitivati strukturu knjiž. dela ispitivanjem strukture teksta, tj.metodamateorieteksta
Postoji i učenje koje za razumevanje um. dela smatra najvažnijimrazlikovanjeizmeđuprednjegplanaIpozadine.
Zaprednji je plan bitno to da je um. delo ostvareno kao nešto stvarno (npr. kao jezična tvorevin.Osobenost um. dela je da nasprednji plan upućujenazadnji plan kojiupućujenadrugi, dubljismisao.
1. KNJIŽEVNI I NEKNJIŽEVNI TEKST
Knjizevni tekstovi (bajke, mitovi, legende, pjesme, lirska poezija, kazalište, kratke priče, romani) Neknjiževni tekstovi (životopisi, molbe, izveštaji, uvodni članci, eseji, govori, itd.)
• Tradicionalno shvatanje je da književni tekst postoji i da ima prepoznatljive stilske osobine po kojima se razlikuje od neknjiževnoga teksta.
• Obično se smatra da je stilematska intenzifikacija teksta znak književne naravi teksta. To bi značilo da se analizom jezika nekog teksta može verifikovati njegov književni ili neknjiževni karakter.
• književnost je jezična tvorevina, a književno delotekstkoji razumemo kaobilo koji drugi tekst, a smisao književnog dela dobija tek ako uzmemo u obzir I kontekst
• u književnom tekstu bespredmetno je ispitivati odgovara li izrečeno istini;on se doživljava u ukupnosti našeg životnog iskustva
• sâm književni tekst načinom na koji je uspostavljen sugerise kako ga trebačitati kao književni tekst
• književna dela su neponovljiva, književne su poruke izrecive samo kroz književna delakao takva, dok književnost služi za komunikaciju i prenošenjemisli koje ni na koji drugi način ne bi mogle biti prenesene
Objavio underdog011 29. novembar 2024.
Objavio MimaBJ24 29. novembar 2024.
Objavio aventurin 25. novembar 2024.
You must be logged in to post a comment.
Jedan komentar na “Teorija knjizevnosti – Genologija”
🙂