Stečajni postupak u privrednom društvu
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Diplomski/master radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio Minaaaaaa 09. februar 2015. Prijavi dokument
UVOD
Celina poreskih oblika jedne zemlje u datom vremenskomperiodu, čini njen poreski sistem. Poreski sistem jedne države jerezultat njenog istorijskog razvoja, odnosno političkih snaga unutarzemlje, uticaja sa međunarodnog tržišta, ali i brojnih kompromisakoje je neophodno uspostaviti u dobro organizovanoj državnojstrukturi. U stvari, iz temeljne analize poreskog sistema, može sezaključiti, da su poreski oblici nedovoljno koherentni i povezani.Čak i to da su ciljevi poreskih oblika (ekonomski, socijalni, fiskalni) često u suprotnosti. Međutim, činjenica je da su poreskioblici uvek povezani zajedničkom idejom koju oporezivanjem trebaostvariti, odnosno zajedničkim ciljem koji se oporezivanjem želipostići. To je i razumljivo, jer se kroz poreske sisteme održavajuopšti društveno-ekonomski i politički aspekti uređenja zemlje ukojoj se sistem primenjuje.Poreski sistem industrijski razvijene zemlje drugačije izgleda od poreskog sistema zemalja u razvoju, ili zemalja u tranziciji.Poreski sistem federativno uređene države različiti je u odnosu naporeski sistem unitarne države. Iz tih razloga, teško da može bitiidealnog poreskog sistema. Ipak, i pored razlika u navedenom smislu,poreski sistemi savremenih država imaju i mnogo sličnosti. Ključniporeski principi i poreska načela, koje primenjuju uglavnom svesavremene šeme na sektoru javnih finansija, uglavnom su istovetne.Tome doprinose i neki karakteristični sadržaji u međunarodnimodnosima. tj. kohezioni elementi koji u aktuelnim tokovima, činepodlogu motivacionu osnovu tzv. harmonizaciju poreskih sistema.Prema tome, pod poreskim sistemom treba podrazumevati, a toje više-manje opšte usvojeno gledište, skup poreskih oblika koji ujednom vremenskom periodu postoje i koji se primenjuju u jednojzemlji.Poreski sistem daje odgovore na pitanja: koja su to sredstvakoja državi stoje na raspolaganju, na koje načine država dolazi dopotrebnih sredstava, kako država zadovoljava opšte društvene potrebe. Pred poreskim sistemom su dva ključna zadatka: prikupiti dovoljno sredstava za finansiranje društvenih potreba, i izvršitipravičnu raspodelu poreskog tereta na poreske obveznike. U javnimfinansijama preovladava stav, da se ova dva cilja najbolje ostvarujuprimenom direktnih poreza i progresivnih poreskih stopa.
Poreska politika je politika korišćenja poreskih instrumenata radi ostvarivanja ekonomsko-političkih, socijalnih i ukupnihdruštvenih – javnih ciljeva. Ova politika daje odgovore na pitanja:koliko država kvantitativno zahvata društvenog proizvoda i nacionalnog dohotka, te kako je raspoređena poreska presija na pojedinefiskalne subjekte.Iz ovih identifikacija, slede dva razgraničenja. Poreskompolitikom se deluje na privrednu stabilnost, privredni rast i razvoj, odnosno na preraspodelu dohotka u korist određenih kategorijastanovništva ili određenih privrednih sektora. Poreski sistem uodnosu na poresku politiku, javlja se kao institucionalna osnova isredstvo njenog delovanja. Odnosno, poreska politika u svom ekonomskom značenju, deo je opšte privredne politike. Ona je u ostvarivanjusvojih ciljeva, determinisana ciljevima ekonomske politike. Odnosno uspešno ostvarivanje ciljeva poreske politike, usko je povezano skoordinacijom poreske politike i drugih komponenata ekonomskepolitike: budžetske politike, monetarno-kreditne politike, spoljno-trgovinske i devizne politike, politika dohodaka.U savremenim javnim finansijama i poreskim politikama,prvo pitanje je: visina učešća javnih prihoda u društvenomproizvodu, odnosno u nacionalnom dohotku zemlje u toku jedne godine.Radi se o tzv. fiskalnom opterećenju, koje aktuelizuje pitanje javnihprihoda, a ne javnih rashoda. Naime, ukupna masa javnih rashodaobično sadrži tzv. bruto javne rashode koji se često višestrukoiskazuju jer nije moguće isključiti sve transferne izdatke, a i javnirashodi se često pokrivaju metodama anticipirane javne potrošnje,odnosno putem javnih zajmova prenošenjem dela te potrošnje nabuduće generacije, što se objektivno ne može dovesti u vezi sa godišnjom vrednošću društvenog proizvoda.Savremene poreske sisteme i poreske politike, uglavnomkarakterišu dve tendencije: tendencije koje se odnose na poreskesisteme, te i tendencije koje se odnose na pojedine poreske oblike.Tendencije koje se odnose na poreske sisteme, uglavnom seoznačavaju kao: centralizacije poreskih zakonodavstava i ubiranjaporeskih prihoda kod centralnih organa vlasti; ravnoteža izmeđudirektnih i indirektnih poreza i poreskih oblika u ovom smislu, ipojednostavljenje poreskog materijalnog prava, tj. obaveze razreza iubiranja poreza, odnosno izbegavanje uvođenja novih i komplikovanjesa starim poreskim oblicima.Tendencije koje se odnose na pojedine poreske oblike, uglavnom su evidentne po harmonizaciji poreskih oblika. Dominiraju trinajvažnija poreska oblika: porez na promet, porez na dobit, te porezna dobit privatnih i javnih preduzeća.Poreska politika obuhvata usklađeno delovanje državnih institucija kroz ulivanje javnih prihoda na raspodelu, razmenu, potrošnju i proizvodnju u određenom nacionalnom prostoru i vremenu u skladu sa društveno prihvatljivim ciljevima i zadacima. Subjekat poreske politike je država, odnosno njeni organi od centralnih do lokalnih, kod nas od nivoa republike do nivoa opština i raspolaže pravom uređenja poreza i drugih javnih prihoda i određivanja njihovih parametara.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio minche90 18. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.