Roditeljsko vaspitanje
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio minaiva 06. maj 2014. Prijavi dokument
Dnevnik stažiranja iz metodike rada školskog pedagoga
Tokom stažiranja u ovom produženom periodu imao sam priliku da ispunim sve zadatke koji su predviđeni didaktičko-metodičkim vežbama predmeta metodike rada školskog pedagoga. Nakon perioda stažiranja imao sam priliku, u skladu sa potrebama, da posedujem pedagoga za dodatna pitanja i aktivnosti (istraživanje, opservacije, ispitivanje učenika pred polazak u školu). Tokom svog stažiranja imao sam priliku da dobar deo zadataka ostvarim i iz njih naučim posredstvom ličnog iskustva i pomodi mentorke. Uz jasne instrukcije, usmeravanja, motivaciju i slobodu koju sam dobio tokom praktičnog rada, mogu da istaknem da su lična očekivanja i više nego ostvarena, a samo stažiranje izuzetno uspešnim. U ovom dnevniku stažiranja imadu priliku da prikažem kakva je organizacija jedne osnovne škole u susednoj zemlji, kao i sam rad pedagoga. Koliko su zapravo slični sistemi obrazovanja, gde se vide razlike u radu pedagoga i da li uopšte postoje i zbog čega. Dnevnik du otpočeti sa dubokom zahvalnošdu prema mentorki Gorani Jovanovid koja me je duboko inspirisala i ostavila snažan profesionalni i lični utisak o, kako ona kaže, ’’najlepšeg posla na svetu’’. S razlogom mogu da tvrdim da ni jedan mentor ne bi usudio dati ovoliku količinu samostalnosti i poverenja koju
samja dobio tokom svog stažiranja. Odnos sa mentorkom nije bio samo strogo profesionalan, ved prijateljski to jest, partnerski u našem zajedničkom radu usmerenom ka deci. To mi je još jedan od mnogobrojnih pokazatelja da ovakav odnos gradi ne samo sa decom, nego i sa kolektivom.
ISTORIJAT OSNOVNE ŠKOLE ’’OSMAN NURI HADžID’’
Osnovna škola ’’Osman Nuri Hadžid’’ je otvorena školske 1985/86 godine, ali pod nazivom Osnovna Škola ’’Dušan Pajid Dašid’’. Ona je radila nekoliko godina do početka građanskog rata.
Kako je škola bila na samoj borbenoj liniji, školska godina 1992/93 nije mogla otpočeti u prostorijama tadašnje škole. Zahvaljujudi naporima prosvetnih radnika i roditelja učenika, ova škola se održala i u ratnim godinama, po čemu je i popularno dobila ime ’’haustorska škola’’. Tokom rata časovi su se organizovali po haustorima u manjim grupama. Poslovnim, podrumskim i sličnim neuslovnim prostorijama, bez školskog nameštaja, električne energije i vode. U ratnim okolnostima, nastava je morala da radi po skradenom nastavnom planu i programu, gde je jedna školska godina trajala 18 nedelja. Svi zaposleni, kao i učenici su se izlagali opasnosti tokom boravka u improvizovanim učionicama, jer je celo područje bilo svakodnevno granatirano i bilo je izloženo snajperskom delovanju. Iako su popisali sve učenike, podelili ih po razredima i radili po principu kombinovanih odeljenja, stalna migracija ljudi nije omogudavala konstantnost grupa. Čas je trajao 30 minuta, a kasnije, kada je postojalo uslova produžen je na 45 minuta. Početkom 1994. Godine opsnovna škola je dobila i novo ime ’’Osman Nuri Hadžid’’. Škola je u tom periodu imala od 700 do 750 učenika, a osnovna škola je bila osmogodišnja. Nastava se stalno skradivala, produžavala ili prekidala zavisno od uslova koji su u tom trenutku bili aktuelni. Učenici su se grupisali gde je bilo najbezbednije dok su nastavnici dolazili na lokacije okupljanja i održavali nastavu. Tokom ovog ratnog perioda manji broj dece je poginuo, dok je veliki broj teže ili lakše povređeno.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.