Odlomak

Brend predstavlja moderno obeležje proizvoda, obeležje XXI veka i savremenu karakteristiku proizvoda. Savremeni proizvod se ne može zamisliti bez brenda. Zato on poprima epitet veoma važnog instrumenta marketinga svakog preduzetnika. Zato i njemu treba pristupiti strategijski u upravljanju i treba pravilno doneti odluke o brendu proizvoda.

Postoji veliki broj definicija brend, a cilj svakog označavanja je identifikacija proizvoda Brendom.„Brend je ime ili znak kojim proizvođač ili trgovina označava svoj proizvod kad ga puštaju na tržište.“„Marka je reč, simbol, termin ime ili oblik ili njihova kombinacija, kojim se obeležava proizvod određenog proizvođača ili trgovine, a da bi se razlikovao od proizvoda drugih preduzeća.“„Brend je ime, termin, znak simbol, dizajn ili njihova kombinacija kojima je cilj u identifikaciji roba ili usluga jednog ili grupe proizvođača i njihovoj diferencijaciji od roba ili usluga konkurenata.“Na osnovu nekoliko navedenih definicija brenda, mogu se izvući sledeći zaključci:(1) da je to uvek verbalno ili simbolički iskazan pojam(2) da isti određuje identitet proizvoda ili asortimana u trgovinskoj organizaciji(3) da se brendom diferencira proizvod tj. proizvodni program ili artikal tj. asortiman od konkurentskog(4) da se njim želi postići preferencija potrošača, njegova lojalnost brendu i ugled preduzeća.

Proizvođač mora znati koju sliku potrošač ima o njegovom proizvodu. Brend je jedan od varijabli koje doprinose stvaranju slike proizvoda u svesti potrošača. Slika o proizvodu je mnogo važnija od fizičkih karakteristika proizvoda.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Prezentacija

Više u Skripte

Komentari