Ponašanje u organizaciji
Objavio goja91 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio anuska857 08. oktobar 2014. Prijavi dokument
APSTRAKT
Ljudski resursi u vremenu globalizacije i sveopštih reformi pouzdano su glavni pokretač privrednog razvoja. Produktivnost rada bazira se na ljudskom kapitalu. Zato je koncept i proces
osposobljenosti kadra valjan samo ako se izvodi na jasno definisanoj strukturi i strategiji novih informacionih tehnologija. Pod ljudskim resursima se podrazumeva ukupan duhovni i fizički potencijal zaposlenih, kako skriveni, tako i korišćeni. Znanje (intelektualni kapital) postaje sve važniji resurs kojim se neposredno ostvaruje višak vrednosti.
UVOD
Sve veće interesovanje za ljudske resurse – ukupan duhovni i fizički potencijal zaposlenih, kako skriveni tako i korišćeni potencijal, govori da je nastupio period u kome ovo pitanje treba svestrano sagledati.
Dosadašnja istraživanja o osposobljenosti ljudskih resursa karakterišu različiti nalazi. To je, verovatno, zato što su se saznanja o tim procesima neprestano proširivala. A spoznaja, međutim, o razvojnim dometima ljudskih resursa modernog društva, gotovo da nema sličnosti sa onim u prošlom i početkom ovoga veka. To upozorava na mogućnost preoblikovanja i sadašnjih stavova.
Mesto i uloga institucija u poslovnim procesima uslovljena je spremnošću da implementira promene u savremenim uslovima. Poslovanje ne može se zamisliti bez odgovarajućih proizvodnih resursa, a ljudi, sa svim svojim sposobnostima, predstavljaju ključni resurs. Upravljanje ljudskim resursima (Human Resource Management – HRM) uključuje sve procese i aktivnosti koje imaju za cilj upravljanje ljudskim resursima neke organizacije. Oblast upravljanja obuhvata praktično sve aspekte odnosa i uključuje: selekciju pri zapošljavanju, analizu zaposlenih, povećanje produktivnosti rada, sistem podsticajnih programa, razvoj i edukaciju, ponašanje zaposlenih, pravnu regulativu, sindikat, zaštitu zaposlenih… Jednom rečju- kvalitet života. Najveći stepen poboljšanja performansi organizacije postiže se sveobuhvatnim sistemskim pristupom odnosima sa zaposlenima.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio Norma Jean 24. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.