Odlomak

DEFINICIJA PROPAGANDE

  • predstavlja jedan od oblika društvene komunikacije sa ciljem da se utiče na ponašanje zajednice u smeru određenog mišljenja ili ponašanja
  • plansko širenje poželjnih ideja, mišljenja, stavova i uverenja koja mogu biti politička, religiozna ili neka druga radi pridobijanja javnog mnjenja često uz korišćenje laži ili iskrivljenih činjenica

 

 

 
ISTORIJAT PROPAGANDE

  • mnogi smatraju da je propaganda stara koliko i ljudska komunikacija
  • sam termina propaganda potiče od latinske reči ,,propagare“ što u prevodu znači širenje, rasprostiranje
  • prvi put se pominje u buli (papsko ili vladarsko pismo) pape Grgura XV iz 1622. godine
  • time je uspostavljeno posebno telo katoličke crkve koje je bilo sastavljeno od kardinala i visokih crkvenih dostojanstvenika koje je imalo zadatak da efikasno širi katoličku veru
  • reč ,,propaganda“ ponikla je u doba reformacije i korišćena je u verske ali i u političke, kulturne i druge svrhe.

 

 
VRSTE PROPAGANDE

  • svaka propaganda da bi bila uspešna mora da zadovolji neke osnovne preduslove koji su čvrsto povezani sa sociološkim i psihološkim karakterom ljudi kao i principima organizacije i funkcionisanja ljudskog društva u celini
  • ako se prihvati princip da je propaganda pre svega specifična oblik komunikacije onda se ona prema vrstama može biti:
    • AKTIVNA – vrsta komunikacije koja u sebi sadrži metode i tehnike direktnih poziva na akciju, bez obzira o kojoj vrsti izvora je reč (politika, ekonomija…)
    • PASIVNA – predstavljaju je posebni društveni i sociološki mehanizmi kao što su obrazovani sistem, moralne i statusne vrednosti određenih zajednica, zajednički društveni motivi, politički i ekonomski modeli i opštevažeća pravila i kodeksi ponašanja usvojeni od strane većine

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari