Odlomak

Спорт је од самог свог настанка, био и остао израз или огледало културе и вредносног система свог друштвеног окружења. Као такав, он је врло важан фактор социјализације и васпитања нових генерација, али и нешто више од тога. Спорт, једноставно, мења постојеће и ствара нове културне обрасце и вредности. У овој данашњој „технологизацији спорта”, када спортске активности и учеснике називамо „продуктима и услугама”, тежи се очувању спорта, односно задржавању хуманих и етичких особености људских активности. Ако се не успе у горе наведеном спорт ће изгубити сваки вид спортског такмичења.

У данашње време спорт је и велики бизнис. Иако је скоро од својих почетака у себи садржао и комерцијалну компоненту, никада у историји није забележен овакав раст комерцијализације спорта као у последње две деценије. Лиценцирање и продаја спортских добара су највећи мултинационални бизнис. Уговори за продају телевизијских права закључују се у милионским износима. Спонзори исплаћују милионске суме тимовима и спортистима. Широку основу и снажну потпору за наведене процесе свакако даје и процес глобализације спорта. Развој на пољу технологије омогућио је бржу размену информација, људи и добара него у претходном периоду. Утицај комерцијализације је несумњиво велики.

Комерцијализација је спорт претворила у тешку и свакодневну борбу, јер је својим правилима направила јасну границу између победника и пораженог. Победник „добија све“ бива проглашен за „хероја“ док поражени добија мало, или ништа и бива заборављен.

Фудбалски клубови се све више профилишу као модерне пословне компаније које у својим плановима и активностима спроводе савремене моделе стратегијског управљања. Улазак великих светских компанија кроз спонзорства, стратешке алијансе и аранжмане, излиставање на водећим берзама, медијска присутност кроз ТВ права, изградња модерне инфраструктуре, нове форме комуникације кроз друштвене мреже само су неки од сегмената у различитим моделима управљања фудбалским клубовима. Свеопшта глобализација спорта, а посебно фудбала на свим меридијанима, снажно утиче не само на европске, већ и друге клубове који учествују у најпопуларнијој игри на свету. Највећи европски фудбалски клубови су толико добри да скаутирање, клупске омладинске академије, или добри тренери остатку света више нису довољни да би се с њима надметали.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 56 stranica
  • Menadžement u sportu /
  • Školska godina: 2019
  • Diplomski/master radovi, Sport
  • Srbija,  Beograd,  UNIVERZITET UNION - Akademija lepih umetnosti  

Više u Sport

Komentari