Odlomak

UPRAVLJANJE ORGANIZACIJOM
Menadžment je proces svesnog i stalnog modelovinja organizacije.
U svim organizacijama postoje ljudi koji su zaduženi da pomognu da se ostvare planirani ciljevi. Ljudi, organizatori su menadžeri.Organizacije pomažu ljudima da se povežu sa prošlošću. One se mogu posmatrati kao šema me~uljudskih odnosa.
Menadžment je specijalnost koja se bavi pitanjima vremena/me~uljudskih odnosa onako kako se javljaju u organizaciji.
Naša predstava o vremenu unutar organizacije sadrži nekoliko elemenata:

1. menadžment je pokušaj da se ostvari željena budućnost, imajući u vidu prošlost i sadašnjost
2. menadžment se provodi u odredjenom istorijskom periodu i njegov je odraz
3. menadžment je praksa koja stvara odredjene posledice i efekte koji nastaju tokom vremena.

Važnost medjuljudskih odnosa takodje uključuje nekoliko ideja:

1. menadžeri rade u odnosima na bazi reciprociteta – svaki od aktera utiče na onog drugog
2. menadžeri rade u odnosima koji imaju raspršujuće dejstvo na druge ljude bolje ili gore
3. menadžeri praktično žongliraju višestrukim istovremenim odnosima.

Menadžment je osnovna aktivnost koja čini onu bitnu razliku u tome koliko neka organizacija služi ljudima koji su pod uticajem njenog delokruga rada.
Od menadžmenta zavisi, veoma velikim delom, koliko će uspešno neka organizacija postići svoje ciljeve, a istovremeno i ispuniti svoje društvene odgovornosti. Ako menadžeri svoj posao valjano odrade organizacija će postići svoje ciljeve.
Mera koliko je efikasan i efektivan menadžer jeste koliko uspešno odre~uje i postiže odredjene ciljeve.
Mera koliko je efikasna i efektivna organizacija je koliko ona uspešno odra~uje odre~ene ciljeve.
Efektivnost (raditi odredjene stvari) podrazumeva pronalaženje pravih ciljeva, pravilan odabir zadataka koje treba realizovati kao i pravilno formulisanje strategije.
Efikasnost (raditi stvari na pravi način) podrazumeva da se pravilno definisani ciljevi realizaciju na najbolji mogući način, uz minimalno trošenje resursa i postizanje maximainih rezulata.

 

 

 

PROCES STRATEŠKOG MENADŽMENTA
Strateški menadžment pruža menadžerima standard prema kome mogu da se rukovode kod procene okruženja u kome njihova organizacija egzistira tj davanje adekvatnih odrgovora na izazove iz okruženja.
Postoje dve faze:
STRATEŠKO PLANIRANJE je proces procene. Obuhvata:
utvrdjivanje ciljeva što podrazumeva pravilan izbor i dobro postavljen cilj koji je ključ svakog uspeha
formulisanje strategije – da bi se realizovali definisani ciljevi potrebno je formuli sati adekvatne strategije
IMPEMENTACIJA STRATEGIJE – naziv mere koje se preduzimaju akoje proističu iz ovog planiranja. Ova faza obuhvata administriranje i stratešku kontrolu. Sastoji se iz:

  • administriranje – neophodni administrativni poslovi
  • strateška kontrola – treba da pokaže da li se uz odabranu strategiju rea1izuju postavljeni ciljevi i na koji način.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari