Liderstvo
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Menadžment
Objavio anuska857 02. oktobar 2014. Prijavi dokument
1. UVOD
U savremenim uslovima poslovanja rastuće kompleksnosti i dinamike javlja se sve veća potreba za kontrolingom kao stručnom podrškom menadžmentu. Kontroling pomoću svojih načela koordinacije i integracije te korišćenjem različitih instrumenata operativnog i strategijskog upravljanja pomaže menadžmentu u bržem i boljem prilagođavanju unutrašnjim i spoljašnjim promenama. Kontrolor je, kao inovato, savremena generacija kontrolinga kojom se uvode novi instrumenti i metode, prikladni za rešavanje savremenih problema. Upravo je benchmarking jedan takav instrument čije korišćenje dopronosi povećanju konkurentske sposobnosti preduzeća.
2. POJAM BENCHMARKINGA
Tržište se u poslednjih 30 godina u osnovi promenilo:
• Od tržišta proizvođača (višak potražnje),
• Preko tržišta potrošača (višak ponude),
• Do tržišta kompetitivnosti (višak ponude proizvoda i usluga visokog kvaliteta i konkurentnih cena).
Kvalitet je postao najznačajniji strateški faktor uspeha organizacije. Problemi kvalitetnog funkcionisanja, opstanka i razvoja organizacije u uslovima savremenog tržišta, su vezani za njen potencijal, kvalitet programa rada i mogućnost uspešnog prilagođavanja uslovima okruženja. Za uključenje na međunarodno tržište potrebni su:
• Visok stepen kvaliteta,
• Maksimalna fleksibilnost,
• Sniženje troškova i
• Skraćenje vremena razvoja i izrade proizvoda.
Da bi marketing strategija preduzeća bila efikasna, preduzeće mora pratiti aktivnosti i proučavati postojeće i potencijalne konkurente. Moraju prepoznati strategije, ciljeve, snage i slabosti, buduće reakcije konkurenata. Oni moraju znati kako da oblikuju prikupljene informacije o konkurenciji, sa kojim se konkurentima upustiti u trku na tržištu, koje konkurente treba izbegavati itd. Poređenjem sa najboljim konkurentima, preduzeće nastoji da postigne viši nivo zadovoljstva kupaca.
Poznati kineski pisac i mislilac, Sun Tzu rekao je: “ako poznajete svog neprijatelja i znate sebe ne treba se bojati ishoda stotine bitaka”. Da bi preduzeće opstalo u savremenim uslovima poslovanja mora da ima samo jednu alternativu – biti konkurentno! Bencmarking je danas sastavni deo strategije unapređenja poslovanja uspešnih kompanija. Njegova suština je biti najbolji od najboljih.
Benchmarking je engleska reč i znači bench – klupa, sedište + mark – znak, oznaka, standard, nivo. Prvo značenje je bilo geometarski znak na određenom delu zemljišta koji služi za ostala premeravanja. U poslovnom smislu Benchmark je etalon, standard kvaliteta koji služi za poređenje a Benchmarking – poređenje, odmeravanje.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio naca0111111 15. april 2024.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio madmax74 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.