Odlomak

—UVOD

Društvene mreže su mesta gde ljudi mogu kreirati svoj prostor ili home page (baznu stranu) na kojoj mogu pisati blogove, stavljati slike, video klipove ili muziku, deliti ideje ili povezivati sa drugim Web stranama koje smatraju interesantnim.

Društvene mreže se tretiraju kao kategorija Internet aplikacija koja pomaže da se ljudi povežu sa prijateljima, poslovnim partnerima ili drugim pojedincima sličnih interesovanja.

Društvena mreža (takođe i socijalna mreža) je društvena struktura sastavljena od pojedinaca (ili organizacija) koji se nazivaju čvorovi, a koji su povezani jednim ili više specifičnih tipova međuzavisnosti, kao što su vrednosti, vizije, ideje, finansijski interesi, prijateljstvo, srodstvo, zajednički interes, finansijska razmena, nedopadanje, odnosi poverenja, znanja ili prestiža.

  Myspace, druga mreža po popularnosti,  je besplatna društvena mreža, koja je počela gubiti na popularnosti nakon pojave Facebook mreže. Omogućuje korisnicima razmenu poruka, razmenu multimedijalnih sadržaja, uslugu trenutnog prenosa poruka (eng. instant messaging), mnoge druge slične usluge. Najpopularnija je bila 2006. u Americi, ali 2008. godine pretekao ju je Facebook.

Česti su napadi poznatih korisnika kako bi se zarazili ostali korisnici. MySpace je imao slične propuste kao i Facebook.

Finansiranje stranice omogućuju oglasi. Na toj web stranici, svako može lako objaviti svoj lični profil, slike, video-snimke, pisati na blogu, dodati svoj opis itd. Stranica je postala internet fenomen, svaki dan poseti je oko 230.000 korisnika, po čemu je u vrhu socijalnih web 2.0 stranica. Posebno je popularna među pevačima, koji je koriste za besplatno predstavljanje svojih pesama široj javnosti.

—

—

Twitter je zamišljen kao društveno mrežni antitrend. Ovaj sajt je odličan za sve koji žele biti informisani u kratkim crtama od osoba koje poznaju ili poštuju. Registrovanom korisniku se daje mogućnost druženja i razmenjivanje poruka čiji sadržaj ima najviše 140 znakova. Na Twitteru nalazimo bazično tri grupe korisnika. Folowere-ljude koji prate sve i nemaju nikakav uticaj, marketingaše koji svojim uzaludnim tweetovima pokušavaju skrenuti pažnju na svoje ime ili brand, superkorisnike koji u svojim tweetovima daju korisne informacije i imaju veliki broj followera. Twiter je nenametljiv i ponekad poprilično koristan.

—

—

Flickr je najpoznatija društvena mreža kao mesto gde možete upload-ovati svoje fotografije i iste podeliti sa članovima zajednice. Definitivno po konceptu pametnija od Facebooka. Korisnost ove stranice ogleda se i u tome što blogeri mogu na njoj besplatno objavljivati svoje fotografije koje koriste u blog postovima.

Flickr od svojih korisnika traži da svoje slike organiziraju koristeći tagove, koji omogućuju specifičnu pretragu slika po određenim temama. Flickr je takođe jedna od prvih web-stranica koja je uvela tag-cloudove koji omogućuju pristup slikama označenih s najpopularnijim ključnim rečima. Upravo zbog mogućnosti korištenja tagova, Flickr se navodi kao pravi primer primene folksonomije.

—

 

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Skripte

Komentari