Odlomak

1. POJAM E-UPRAVE
Implementacijom e-uprave omogućava se efikasnija usluga prema stanovništvu, smanjenje troškova, jednostavnije obavljanje poslova uz dobru organizaciju, manje papirologije, kao i lakša komunikacija putem interneta, mobilnih tehnologija i sl. Takođe, e-uprava omogućava suzbijanje korupcije i efikasniji odnos sa privrednim subjektima. Ono što se kod ovog načina podrazumijeva je i dostupnost klijentima 24 sata dnevno, za razliku od klasičnog pristupa gdje dostupnost zavisi od radnog vremena šaltera. Opšte određenje pojma e-uprave je dostupnost servisa i usluga državnih službi elektronskim putem. Danas je to najvećim dijelom putem interneta,mada postoje i drugi načini kao sto su putem telefona, faxa, call centra i sl. E-uprava su online servisi, koji su dostupni preko vladinih web stranica i najzastupljeniji je na nivou opština i gradova, zbog velike bliskosti sa građanima. E-uprava je okrenuta i namijenjena prije svega građanima, ali i poslovnim subjektima i organizacijama. Ono što je takođe bitno je da su ovi servisi na raspolaganju 24 sata dnevno, 7 dana u sedmici, 365 dana godišnje. E-uprava obuhvata sljedeće aktivnosti:
1. Slanje infromacija preko Interneta: obavještenja, rasporedi konferencija, teme koje se razmatraju, usluge regulacije i sl.
2. Dvosmjerna interakcija između državnih agencija i građana, poslovnih subjekata i sl. Korisnici usluga e-uprave mogu uspostaviti komunikaciju sa državnim službama. Obavljanje transakcija: plaćanje taksi, prijavljivanje za usluge i dodjela sredstava
3. Upravljanje: elektronsko glasanje, ankete i reklamiranje.
2.TRADICIONALNA E-UPRAVA
Najveći problemi sa kojima se sreću građani pri obavljanju svakodnevnih poslova su: gužve na salterima, dolaženje viže puta radi obavljanja istog posla, posjećivanje vise objekata radi završenja istog posla, obimni obrasci i formulari, neljubaznost osoblja, radno vrijeme šaltera, neorganizovanost, nepotrebno komplikovanje jednostavnih poslova, visoki administrativno troškovi itd. Većina ovih problema može se riješiti e-upravom.

3.PRINCIPI E-UPRAVE
Jedan od najvažnijih principa u e-upravi je povjerenje. Da bi e-uprava zaživjela mora da postoji povjerenje kod građana, koji doživljavaju vladu i njene institucije kao svog partnera.
Privatnost je veoma važna i ona podrazumijeva tajnost svih podataka, počevši od ličnih podataka građana, poslovnih transakcija, pa do nekih vladinih informacija. Sa tehničke strane se zahtijeva prije svega internet, zatim intranet kao jedna unutrašnja vladina mreža, koja omogućava komunikaciju vlade sa svojim zaposlenima. Razumljivo je da e-uprava podrazumijeva specifične mjere zaštite podataka.
Preciznost je jako bitna jer servis e-uprave treba da bude jasan, precizno definisan i razumljiv za najširi mogući krug korisnika, tj. svih građana.
Preglednost treba da omogući lak pristup, brzu pretragu i navigaciju do željenog servisa.
Praktičnost podrazumijeva jednostavnu upotrebu, bez zahtjeva za dodatnim softverom.
Obučenost se odnosi na stručnost vladinih činovnika. Smjernice za razvoj e-uprave su što šira primjena interneta kod građana, odnosno razvoj računarske pismenosti i informatičkog drustva. Pravi razvoj e-uprave tek predstoji zemljama u razvoju.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari